י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תקלת בטיחות

אלה דגמי קיה שיזומנו למוסך

יצרנית הרכב קיה מוטורס הודיעה על קיומה של תקלת בטיחות סדרתית (recall) לחלק מהמכוניות. בישראל רכב שלא ביצע ריקול תוך 6 חודשים לא יכול לעבור טסט ואי אפשר לבצע בו העברת בעלות

אלה דגמי קיה שיזומנו למוסך
קיה סורנטו משנות יצור 2016 עד 2020 מזומנות למוסכים בישראל צילום: קיה

יבואנית קיה, טלקאר, מודיעה על שני ריקולים לרכבי היצרנית. הריקולים כוללים ביחד אלפי מכוניות ואם אתם בעלים של קיה אז חשוב שתשימו לב – למען בריאותכם.

הריקול הראשון הוא ריקול לדגמי קיה סורנטו שיוצרו בין 2016 ל-2020. לפי היבואנית קיימת בעיה פוטנציאלית במערכת המיזוג של הרכבים האלה הדורשת טיפול. כך לפי ההודעה הרשמית: "הרינו להודיע לכל הלקוחות בעלי רכב מתוצר קיה דגם סורנטו שנת יצור 2020-2016 כי יצרנית הרכב קיה מוטורס הודיעה על קיומה של תקלת בטיחות סדרתית (recall) לחלק מהמכוניות מדגם זה, שנובע מליקוי שהתגלה בבקרת מיזוג האוויר FATC ובמחבר יחידת החימום PTC שעלולה לפגוע בתפקוד הרכב". 1,106 קיה סורנטו בישראל נדרשים לתיקון הזה שמבוצע כמובן במוסכי היבואנית בלבד ואינו עולה כסף ללקוח".

הדגם השני שמזומן הוא הסטינגר הספורטיבית והנדירה. רק שמונה מכוניות בישראל שיוצרו בין 2016 ו-2023 יזומנו לתיקון של ליקוי שהתגלה בצינור הזנת השמן לטורבו, שעלול לפגוע בתפקוד הרכב. לפי הודעת היבואן הרשמית: "הרינו להודיע לכל הלקוחות בעלי רכב מתוצר קיה סטינגר שנת יצור 2016-2023 כי יצרנית הרכב קיה מוטורס הודיעה על קיומה של תקלת בטיחות סדרתית (recall) לחלק מהמכוניות מדגם זה, שנובע מליקוי שהתגלה בצינור הזנת השמן לטורבו, שעלול לפגוע בתפקוד הרכב".

בכל מקרה נזכיר כי בישראל רכב שלא ביצע ריקול תוך 6 חודשים לא יכול לעבור טסט ואי אפשר לבצע בו העברת בעלות.

 

 

 

קיה ריקול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}