י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
הבחירות לרב הראשי

בציונות הדתית מצופפים שורות: 100 רבנים בכנס תמיכה בגר"מ כהנא

פחות מחודש לבחירות לרבנים הראשיים, כנס משמעותי נערך השבוע בירושלים בו התייצבו בכירי הרבנים הדתיים וקראו להבטיח את בחירת מועמדם הגאון רבי מאיר כהנא • הדיין החבד"י הגר"א בוגרד: "רוב מוחלט בין חברי חב"ד בגוף הבוחר תומכים ברב כהנא"

בציונות הדתית מצופפים שורות: 100 רבנים בכנס תמיכה בגר"מ כהנא
כנס התמיכה ברב כהנא צילום: באדיבות המצלם

הראשונים לפתוח רשמית את מרוץ הבחירות לרבנות הראשית היו הציונות הדתית, כאשר כבר לפני יותר משנה כינסו ועדה בת 40 רבנים בראשות הג"ר יעקב אריאל, בה נבחר הגר"מ כהנא, אב בית הדין באשקלון, כמועמדם לתפקיד.

גם כעת, עם קביעת תאריך הבחירות בכ"ו אלול הבעל"ט, שוב הראשונים להתניע את המערכה הם הציבור הדתי לאומי. ביום ראשון נערך במכון מאיר בקרית משה בירושלים כנס רבנים שהתייצבו בכדי להבטיח את בחירת מועמדם הרב כהנא.

בין הדוברים המרכזיים ניתן היה למצוא שמות של רבנים מהשורה הראשונה בציונות הדתית, כמו הג"ר אריה שטרן, הרב הראשי לירושלים וחבר מועצת הרבנות הראשית לשעבר; הג"ר איתן איזמן, מנכ"ל הרבנות הראשית לשעבר ומייסד רשת צביה של הציבור הדתי; הג"ר יוסף צבי רימון, רב המרכז האקדמי לב ורב המועצה האזורית גוש עציון; הג"ר אליהו בלומנצוויג, חבר הנהלת ועדת הרבנים ומייסד ונשיא ישיבת ירוחם; הג"ר מנחם בורשטיין, ראש מכון פוע”ה; הג"ר יוסף כרמל, ראש כולל "ארץ חמדה"; הג"ר אליקים לבנון, רב השומרון וראש ישיבת אלון מורה, ועוד.

הג"ר אריה שטרן התייחס לגורמים המנסים לרוץ נגד החלטת הוועדה של הציונות הדתית ואמר כי "הבחירה ברב כהנא בוועדה מקובלת על הרבנים כולם באופן אישי ואיננה נתונה להשפעות של גורמים פוליטיים. הבחירה צריכה להיות נקייה וזכה ולא להגיד אחר כך שזה לא מוצא חן בעיני מישהו, ואז לנסות לשנות את ההצבעה".

גם הג"ר איתן איזמן, מזקני הציונות הדתית התייחס למחויבות לרב כהנא ואמר: "כולנו מחויבים להשתדל שהמעשה הזה יצליח, הפלגנות סביב זה מפריעה", ואף הוסיף כי גם לאחר הבחירות "אני אישית מבקש להמשיך ללוות את הרב מאיר בתפקידו כרב ראשי".

בכנס השתתף ונאם גם הדיין החבד"י הג"ר אפרים בוגרד שסיפר על קשריו הקרובים של הרב כהנא עם קהילת חב"ד מזה שנים, וציין כי הצליח לגייס תמיכה של רוב מוחלט מחברי חב"ד בגוף הבוחר, עבור הרב כהנא.

בכנס השתתפו יותר מ-100 רבנים בכירים בציונות הדתית, לצד חברי גוף בוחר, והוא נועד להעביר מסר של התייצבות מלוכדת וחד משמעית בציונות הדתית לקראת הבחירות שייערכו בכ"ו אלול.

הרב מאיר כהנא הבחירות לרבנות הראשית לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}