י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אספו מידע

טורקיה טוענת כי עצרה את "מנהל הכספים" של המוסד במדינה

בטורקיה מדווחים כי נעצר "מנהל הכספים" של המוסד בטורקיה. על פי הדיווחים מדובר באזרח של קוסובו, שהעביר כספים לאנשים שניהלו "מבצעים פסיכולוגיים נגד פלסטינים". אספו מידע מודיעיני בשטח הסורי

טורקיה טוענת כי עצרה את "מנהל הכספים" של המוסד במדינה
כסף טורקי צילום: pixabay

ארגון הביון הלאומי (MİT) הטורקי עצר אזרח קוסובו לירידון רקסהפי, שניהל את רשת הכספים של המוסד בטורקיה. על פי הדיווחים בטורקיה, רקהפי סיפק תמיכה כספית לאנשי השטח של המוסד בטורקיה והעביר כספים עבור פעולות שונות.

החקירה קבעה כי רקסהפי העביר כספים לאנשי שטח בטורקיה בהוראת המוסד, אלו ביצעו מעקב עם רחפנים, כולל פעולות פסיכולוגיות נגד פוליטיקאים פלסטינים ואספו מידע מודיעיני בשטח הסורי. נטען שרקהפי העביר כסף באופן קבוע לאנשי שטח בטורקיה באמצעות חברת הכספים 'ווסטרן יוניון'. נבדקה פעילות בחשבונות הפיננסיים שלו ובוצע מעקב אחר עסקאות חשודות.

עוד דווח, כי רקסהפי היה במעקב צמוד על ידי הביון הטורקי מרגע כניסתו לטורקיה ב -25 באוגוסט 2024 בתאום עם היחידה בטרור של משטרת איסטנבול, רקסהפי נעצר ב-30 באוגוסט. רקסהפי, הודה בהעברות הכספים בתחנת המשטרה, הוא נעצר ונשלח לכלא.

לטענת הטורקים, המבצע חשף כי המוסד סיפק תמיכה כספית לאנשי השטח שלו בטורקיה ממדינות מזרח אירופה, במיוחד מקוסובו. נקבע כי אנשי השטח בטורקיה השתמשו בכסף שקיבלו בחלק הסורי. העברות כספים בוצעו באמצעות ווסטרן יוניון ותשלומים בוצעו גם באמצעות מטבע קריפטו.

 

 

 

טורקיה המוסד קריפטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}