ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
רכבי התופת

חשש ביו"ש מאינתיפאדה: "אימהות לילדים מפחדות לנסוע לבד"

לאחר שלושת רכבי התופת ביו"ש בימים האחרונים, תושבים רבים מביעים חשש מהתלקחות. מבשרת טולמאץ מאלון מורה: "נכון שצה"ל פועל משמעותית, אבל רואים את התמונות של החמושים בהלוויות מחבלים, והחשש שהנשקים הללו יופנו אלינו"

חשש ביו"ש מאינתיפאדה: "אימהות לילדים מפחדות לנסוע לבד"
זירת הפיגוע בגוש עציון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מערכת הביטחון ותושבי יהודה ושומרון מוטרדים מאוד מההסלמה האחרונה ביו"ש, לאחר שלושת רכבי התופת בגוש עציון ובעטרת. 

מבשרת טולמאץ בת ה-51 מאלון מורה אמרה ל"ווינט"מ "אנחנו מאוד-מאוד מוטרדים. אנחנו מרגישים את העלייה באירועי הטרור, האבנים שחזרו – וכמובן המטענים ומכוניות התופת שהגיעו לפתחי היישובים".

טולמאץ סיפרה כי "אימהות לילדים מפחדות לנסוע לבד בימים כאלה ותחושת הביטחון מתערערת. כמות הנשקים שמסתובבים בכפרים מאוד מטרידה. ההוראה 'לשמור על זירה משנית ביו"ש' לא תואמת את המציאות, אנחנו רואים בעניין שהזירה הזו מתעוררת. נכון שצה"ל פועל משמעותית בלב המחנות, אבל רואים את התמונות של החמושים בהלוויות מחבלים, והחשש שהנשקים הללו יופנו אלינו".

תם קליינר, בן 28 מעטרת שבבנימין הוסיף: "אי-אפשר לתת למציאות הזו לעבור על סדר היום. אף אחד מאיתנו לא רוצה לחזור לימי האינתיפאדה השנייה ולפיצוצי תופת כל יומיים בכל מקום בארץ. מערכת הביטחון חייבת לפעול באופן יזום ואפקטיבי כדי להשיב את הביטחון הפנימי לתושבי ישראל".

אשר אילוביץ בן ה-46 תיאר בשיחה עם "ווינט" תחושת ביטחון מעורערת: "ברור לי שאין כוחות אבל כולנו ביישוב מגויסים למילואים. מבחינת התחושה בימים האחרונים, כולל מה שהיה בגוש עציון ובעטרת, כל הזמן מדברים מה יקרה אם חלילה תיכנס בערב שישי מכונית תופת ליישוב כשכל הנוער ברחוב. אנחנו מעודדים כל מי שיכול להוציא רישיון לנשק, כולל נשים. כל מי שיש לו אקדח שיישא עליו, בכל מקום. אם אתה עומד בצומת ב-1 בלילה - אתה לא יודע מה עלול לקרות".

יו"ש פיגועים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}