ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
תסכול בהתיישבות

למרות הפיגועים: תקציב ביטחוני לא מועבר ליישובים ביו"ש

מזה זמן רב תקועים כמיליארד שקלים שהוקצו על ידי הממשלה ליישובי יהודה ושומרון לצרכי ביטחון בשל בירוקרטיות. בכיר ביו"ש: "ביישובים מתוסכלים ביותר. אנחנו נמצאים בסכנה באותו הזמן הבירוקרטיה נמשכת"

למרות הפיגועים: תקציב ביטחוני לא מועבר ליישובים ביו"ש
לוחמי הימ"מ בפעולה צילום: דוברות המשטרה

כמיליארד שקלים שהחליטה הממשלה להקצות ליישובי יהודה ושומרון, שאמורים לשמש לרכישת רכבים ואמצעי לחימה מתקדמים - אינם מועברים בשל בירוקרטיות פנימיות במשרד הביטחון ובשל סדר העדיפות של צה"ל - כך דווח ב"ישראל היום". 

גזרת יו"ש הופכת בשבועות האחרונים לזירה בוערת, וכל נשק או אמצעי ביטחון שיועבר אליה עשוי לסייע בצורה משמעותית במאבק נגד הטרור. 

בכיר ביו"ש אמר ל"ישראל היום" כי "ביישובים מתוסכלים ביותר. הם בנו לא מעט תכנונים על בסיס הכסף, שכבר הועבר למשרד הביטחון, ותקוע. אנחנו נמצאים בסכנה באותו הזמן הבירוקרטיה נמשכת". 

ראש מועצת יש"ע ישראל גנץ הוציא לאחר הפיגועים הודעה שבו דרש לשחרר את הכסף: "על אף המצב הבטחוני הקשה, מאז תחילת המלחמה הממשלה הזניחה את חיזוק מרכיבי הביטחון והחוסן ביישובי יו"ש ובקו התפר. אפס שקלים עברו לטובת הצטיידות בטחונית להגנה על מאות אלפי תושבים ישראלים שחיים תחת איום הולך וגובר כפי שראינו בליל שבת. הממשלה חייבת להתעשת ולעבות את מרכיבי הביטחון והחוסן ביישובים". 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה״ל מקיים עבודת מטה רוחבית בנושא על מנת שיתקבל מענה הולם בכלל הגזרות. התעדוף נעשה לפי הערכות מצב שמתקיימות בתדירות גבוהה בהתאם למצב בשטח. פרוייקט "משיב הרוח" הגביר את כמות האוחזים בנשק. בנוסף, נציין כי ישנם עשרות גדודים וכיתות כוננות באיו"ש על מנת לספק הגנה מרבית".

צה"ל יו"ש מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}