ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
ביקורת על הממשל

ה'וול סטריט ג'ורנל': חמאס רצח שישה חטופים, וישראל מואשמת ונתונה ללחץ

ה'וול סטריט ג'ורנל' במאמר מערכת תוקף את מתנגדי ישראל ומציין: "חמאס רצח שישה חטופים וישראל מואשמת. הם נהרגו ברפיח, שם עיכבו ביידן והאריס את כניסת ישראל באיומים ובאמצעות מניעת נשק"

ה'וול סטריט ג'ורנל': חמאס רצח שישה חטופים, וישראל מואשמת ונתונה ללחץ
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

"חמאס כנראה לא מאמין למזל שלו - או לחוסר הרצינות המוסרית מצד אויביו. המחבלים רוצחים שישה חטופים ישראלים, כולל אמריקאי אחד בעל אזרחות כפולה, וישראל נתונה לפתע בלחץ לעשות ויתורים - לחמאס". כך נפתח מאמר המערכת של ה'וול סטריט ג'ורנל' בביקורת על הלחץ שמפעילים על ישראל.

במאמר מציינים עורכי העיתון: "פגשנו את הוריו של הרש, פולין גולדברג שנרצח, ונדהמנו מהכוח ואומץ ליבם, הם מוכנים לעשות הכל וללכת לכל מקום כדי לעזור לבנם. הפשע כאן הוא כולו על חמאס, שלקח את החטופים החפים מפשע ב-7 באוקטובר וסירב לשחררם באמצעות סבבים מרובים של משא ומתן בתיווך ארה"ב".

הביקורת נמשכת: "עם זאת, התגובה מהבית הלבן, ממשלת בריטניה, העיתונות המערבית וחלקים מסוימים בישראל מאשימים את ממשלת ישראל" בביקורת על ביידן נכתב: "ביום שני, בתשובה של מילה אחת לעיתונות, האשים ביידן את ראש הממשלה נתניהו בכך שלא עשה מספיק כדי להשיג עסקת חטופים".

עוד הוזכר: "ממשלת הלייבור החדשה של בריטניה בחרה ביום שני להכריז כי לאחר בדיקה היא משעה 30 רישיונות ייצוא נשק לישראל. ההסבר הכללי הוא שקיים "סיכון" שהנשק עשוי לשמש תוך הפרה של חוקים הומניטריים נגד פלסטינים. האם ממשלת קיר סטארמר מתכוונת להפרות כמו חמאס שיורה בראשם של חפים מפשע? או שמא היא חוששת שג'רמי קורבין, חבר הפרלמנט האנטי-ישראלי, מקים קבוצה של חברים "פרו-עזה" עצמאיים?".

במאמר הוטחה ביקורת נוקבת בנשיא ביידן: "התנגדותו של הנשיא ביידן מכניסה לרפיח, הרחיקה את ישראל מרפיח למשך שלושה חודשים. סגנית הנשיא קמלה האריס טענה שפלישה לרפיח תגרום לאבדות אזרחים. "למדתי את המפות. אין לאן לאנשים האלה ללכת" אמרה. ישראל הוכיחה שהיא טועה, ופינתה מיליון עזתים תוך שבועיים. ישראל פירקה את חטיבת רפיח של חמאס עם אבדות אזרחיות נמוכות במיוחד".

עוד נכתב: "ביידן והאריס עצרו נשק כדי למנוע מישראל להילחם שם. האריס לא שללה "השלכות" אם ישראל תמשיך. מצרים איימה לבטל את הסכם השלום עם ישראל. מאז ישראל מצאה הרבה מנהרות מרפיח למצרים, עכשיו ברור מדוע ישראל לא יכולה לתת לחמאס לשלוט ברפיח".

ביידן אמר ביום ראשון כי "מנהיגי חמאס ישלמו על הפשעים הללו". אבל המשפט הבא שלו דחף להפסקת אש כדי לסיים את המלחמה. האריס אמרה, "חמאס לא יכול לשלוט בעזה", שורה חשובה שחסרה בנאומיה, אבל גם נראה בסתירה להתעקשותה על הפסקת אש מיידית".

בהוצאה להורג של החטופים, חמאס בוודאי חשב שהוא יגביר את הלחץ על נתניהו. ישראלים רבים דורשים ממנו לעשות ויתורים נוספים לקראת עסקה, "משום שחמאס דחה את ההצעות האחרונות, כולל הצעות של ארה"ב, שאותן קיבל נתניהו. ההסתדרות בישראל קיימה ביום שני שביתה קצרה כדי לדרוש עסקה. אחרים קוראים לזה להיכנע לטרור. קבוצה ימיית של משפחות חטופים דורשת כעת את סיום המשא ומתן והגברת הלחץ הצבאי על חמאס" נכתב.

לסיום נאמר: "מנהיגי ישראל אינם זקוקים ללחץ אמריקאי המונע על ידי לו"ז בחירות אמריקאי. האמריקאים יודעים בין טוב לרע.  ישראל מציעה ויתורים אסטרטגיים חסרי תקדים ומסכנת את חיי חייליה כדי לשחרר חטופים. הלחץ האמריקני צריך להיות על חמאס, שחטף את החטופים ורצח אותם".

וול סטריט ג'ורנל מלחמת חרבות ברזל הנשיא ביידן קמלה האריס חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}