ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
השעיית הרשיונות

ביקורת חריפה מהרב הראשי של בריטניה: "ההחלטה תעודד את האויבים שלנו"

הרב הראשי של בריטניה תקף את החלטת ממשלת בריטניה בעניין הפסקת אישור רשיונות נשק לישראל: "למרבה הצער, הכרזה זו תשמש עידוד לאויבים המשותפים שלנו זה לא יעזור להבטיח את שחרורם של 101 החטופים הנותרים" כתב הרב

ביקורת חריפה מהרב הראשי של בריטניה: "ההחלטה תעודד את האויבים שלנו"
הרב הראשי של בריטניה: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

הרב אפרים מירוויס, רבה הראשי של בריטניה, תקף את החלטת ממשלת ממשלת בריטניה להשעות כ-30 רישיונות ייצוא נשק לישראל מתוך כ-350.

הרב כתב: "ממשלת בריטניה, בעלת ברית אסטרטגית קרובה של ישראל, הודיעה על השעיה חלקית של רישיונות נשק, בזמן שישראל נלחמת מלחמה על עצם הישרדותה בשבע חזיתות שנכפה עליה ב-7 באוקטובר, ובאותו רגע שבו שישה חטופים שנרצחו בדם קר על ידי טרוריסטים אכזריים נקברו על ידי משפחותיהם".

עוד כתב הרב: "כשישראל מתמודדת עם האיום של איראן ושלוחותיה, לא רק על בני עמה, אלא על כולנו במערב הדמוקרטי; הודעה זו מזינה את השקר שישראל מפרה את המשפט ההומניטארי הבינלאומי, כשלמעשה היא מתאמצת לקיים אותו. למרבה הצער, הכרזה זו תשמש לעודד את האויבים המשותפים שלנו. זה לא יעזור להבטיח את שחרורם של 101 בני הערובה הנותרים, ולא יתרום לעתיד השקט שאנו מייחלים לו ומתפללים לו, עבור כל האנשים באזור ומחוצה לו".

לסיום כתבב הרב: "לבריטניה ולישראל יש כל כך הרבה מה להרוויח על ידי עמידה משותפת מול אויבינו המשותפים למען עולם בטוח יותר. בוודאי שזו חייבת להיות הדרך קדימה".

בנוסף קבוצות יהודיות ופרו-ישראליות הגיבו באכזבה על הודעת הממשלה כי היא תשהה חלק ממכירת נשק לישראל.

מועצת המנהיגות היהודית (JLC) מסרה בהצהרה כי "ההחלטה להגביל את ייצוא הנשק לישראל מאכזבת עמוקות. כיום כשגופות ששת החטופים שנרצחו מובאות לקבורה, חשוב מתמיד לבריטניה לעמוד לצד בעלת בריתה ישראל".

עוד נמסר: "אף אחד לא צריך לשכוח את הסיבה שישראל נמצאת כעת במלחמה. מחבלים של חמאס פלשו לישראל כדי לרצוח, להכות, לענות, ולחטוף. באותו יום המתינו אזרחים ישראלים שצה"ל יחלץ אותם מהטבח הזה. ב-11 החודשים שחלפו מאז, ישראל התמודדה עם איומים מתמשכים בגבולותיה, כאשר חמאס ממשיך לאיים מעזה בזמן שחיזבאללה תוקף מלבנון והחות'ים רוצים להרחיב את הסכסוך מתימן".

עוד נאמר, "באפריל, איראן עצמה פתחה במתקפה גדולה נגד ישראל. היינו גאים לראות מטוסים בריטיים בשמיים באותו יום מגינים על ישראל מפני המתקפה הזו. עם זאת, ההגנה היומיומית של ישראל מפני גורמי טרור אלה אינה יכולה להסתמך רק על התערבויות מסוג זה. זה לא הזמן לנקוט בפעולות שיגבילו את יכולתה של ישראל להגן על עצמה".

הרב אפרים מירוויס בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}