ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
התעקשות של ישראל

דיווח: המתווכות דנו בקידום עסקה עד שנאום נתניהו טרפד הכול

רשת CNN דיווחה כי המתווכות דנו בקידום עסקה עד שנאום נתניהו אתמול טרפד הכול. אחרי רצח ששת החטופים על-ידי חמאס, גורמים בכירים המעורבים במו"מ שוחחו בטלפון ודנו בדרכים לקדם את עסקת החטופים והפסקת האש

דיווח: המתווכות דנו בקידום עסקה עד שנאום נתניהו טרפד הכול
מנהרה בציר פילדלפי צילום: דובר צה"ל

לאחר רצח ששת בני החטופים בעזה, גורמים המעורבים בתיווך של שיחות הפסקת האש שוחחו בטלפון ודנו בדרכים לקדם את עסקת הפסקת האש, כך אמר מקור המכיר את הדיונים ל-CNN.  

אבל אז לטענתו ראש הממשלה נתניהו ערך מסיבת עיתונאים אתמול בערב, ואמר שישראל לעולם לא תעזוב את ציר פילדלפי, "והנאום הזה טרפד הכל", אמר. גם ראש המוסד דוד ברנע נסע לדוחא ונפגש אתמול עם ראש ממשלת קטאר. 

מנהל המשא ומתן הראשי של חמאס, חליל אל-חיה, אמר ביום ראשון לאל-ג'זירה שלא תהיה עסקה בלי שצה"ל ייסוג מהציר, העובר לאורך גבול מצרים-עזה.

נוכחות קבועה של צה"ל בציר פילדלפי נגד עמדת ארה"ב לגבי עתידה של עזה. בנסיעתו האחרונה של שר החוץ אנטוני בלינקן לישראל הוא אמר לכתבים כי ארה"ב לא תקבל "כל כיבוש ארוך טווח של עזה על ידי ישראל". בכירי הממשל הבהירו שהם מצפים לנסיגה מלאה של ישראל מעזה כתוצאה מכל הסכם הפסקת אש קבוע.

אתמול אמר נתניהו לגבי ציר פילדלפי: "ציר הרשע צריך את ציר פילדלפי - אנחנו צריכים להחזיק בו. ולכן, אחרי שקיבלנו את החלטת הקבינט, אני פשוט נדהמתי, כי שמעתי מתוכנו שאומרים שאנחנו יכולים שוב לצאת, אבל מתי זה נאמר? אחרי שטבחו בנו, אחרי שרצחו שישה מחטופינו בדם קר? איזה מסר זה שולח לחמאס? תרצחו חטופים - תקבלו ויתורים".

ציר פילדלפי מצרים חמאס, מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}