י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עונש הולם

10 שנות מאסר לגבר אנטישמי שתקף נערים יהודים

גבר בפלורידה נידון ל-10 שנות מאסר בגין תקיפה אלימה של ארבעה בני נוער יהודים בפונטה ודרה ביץ', פלורידה. אמאטו הודה כי היה שיכור בזמן שתקף לאחר ששתה בקבוק חריף שלם וכמה סוגי אלכוהול נוספים לפני התקיפה

10 שנות מאסר לגבר אנטישמי שתקף נערים יהודים
משטרת פלורידה צילום: Pixabay

גבר אנטישמי מפלורידה נידון לעונש של 10 שנות מאסר בגלל מתקפה אנטישמית על בני נוער יהודים. התקיפה אירעה במהלך חג הסוכות ב-2022.

בני הנוער, הלכו לאורך הכביש בחג, כאשר נוהה אמאטו בן ה-19, יחד עם חבר, הטיח השמצות לעבר הקבוצה. הוא היכה את אחד הנערים, זלמן בארוקס, בפניו באמצעות אקדח ולאחר מכן ירה בנשק סמוך לראשו של הילד וגרם לכוויות בפניו.

אמאטו הודה כי היה שיכור בזמן שתקף לאחר ששתה בקבוק חריף שלם וכמה סוגי אלכוהול נוספים לפני התקיפה. "אני מאמין שהאדם הזה צריך לקבל את העונש המקסימלי", אמר בארוקס בעדותו במהלך הדיון בגזר הדין. "החיים שלי יכלו להיגמר באותו יום" אמר.

דודו, הרב נחום קורינסקי, הביע תסכול בשם המשפחה על היעדר האשמות בפשעי שנאה, וטען כי התקיפה נבעה מדעות קדומות כלפי הקהילה היהודית.

בפלורידה יש ​​חוקים ספציפיים שמגבירים את העונש על פשע שנאה. עם זאת, במקרה הזה אמאטו לא הואשם בפשע שנאה. השופט גזר בסופו של דבר על אמאטו עשור מאחורי סורג ובריח, העונש כלל סעיף בריחה מהמשטרה, ונהיגה במהירות מופרזת בתקרית נפרדת ב-2023.

על דוכן העדים הביע אמאטו חרטה על מעשיו. הוא התנצל בפני הקורבנות ובני משפחותיהם, והצהיר: "אני לוקח אחריות של 100 אחוז על הפשע הנתעב שביצעתי".

פלורידה תקיפה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}