י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
Starlink

הטכנולוגיה של מאסק נחתה בישראל: בקרוב תוכלו להנות מאינטרנט לוויני

שירות האינטרנט הלווייני שבבעלות אילון מאסק, עושה צעדים נוספים לקראת השקת שירותיו בישראל. עשרות טרמינלים של החברה נחתו בארץ ויעניקו שירות לרשויות מקומיות, בתי חולים ומרכזי חירום בצפון הארץ

הטכנולוגיה של מאסק נחתה בישראל: בקרוב תוכלו להנות מאינטרנט לוויני
אילון מאסק צילום: צילום מסך

החלו צעדים משמעותיים לקראת השקת שירות האינטרנט הלווייני Starlink בישראל, שבבעלות אילון מאסק. עשרות טרמינלים של Starlink נחתו בארץ וישמשו את הרשויות המקומיות, בתי החולים ומרכזי החירום בצפון המדינה, כפי שפורסם הבוקר (שני) על ידי שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, בחשבון ה-X שלו.

שר התקשורת הודיע כי כל המוסדות החיוניים יקבלו את הטרמינלים בשבועות הקרובים, אחרי שהתקבלה ההחלטה הרשמית להפעלת השירות כבר בפברואר האחרון, לאחר תקופה ארוכה של דיונים והתנצחויות. "העמדה תספק WIFI לוויני לכל המתחם ותאפשר רציפות תקשורתית במקרי חירום ובתרחישים שונים. זו רק ההתחלה, ונמשיך לחבר את ישראל גם בשגרה וגם בחירום," ציין קרעי בפוסט.

עוד צוין כי המהלך יצא לפועל בשיתוף פעולה עם רשות החירום הלאומית (רח"ל), שנרתמה למאמץ להבטחת תקשורת רציפה ובטוחה במצבי חירום.

למרות ההכרזה על הפעלת השירות בפברואר 2024, ובזמן שטרמינלים כבר פועלים במוסדות חיוניים, שירות Starlink עדיין אינו זמין להפעלה מסחרית לציבור הרחב בישראל. כאשר מזינים את הכתובת באתר של Starlink, מתקבלת הודעה על כך שאין תאריך זמין להתחלת השירות מטעם SpaceX. עם זאת, ניתן לשלם פיקדון בגובה של כ-30 ש"ח כדי להיות בין הראשונים שיקבלו גישה לשירות ברגע שיתחיל לפעול בישראל.

כמו כן, חשוב לציין כי ההחלטה להפעיל את השירות בישראל הושגה גם לאחר אישור להפעיל טרמינלים בעזה לצורכי סיוע הומניטרי. לפני כחודשיים, אילון מאסק הודיע על הפעלת טרמינל ראשון בבית חולים שדה בעזה המופעל על ידי איחוד האמירויות. מאסק הודה לישראל ואיחוד האמירויות על תמיכתם בהפעלת הטרמינל.

אילון מאסק Starlink אינטרנט לווין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}