ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
15 תוקפים נעצרו

ברדס על ראש חייל אמריקאי שהותקף בטורקיה, תיעוד

חיילים אמריקאים הותקפו במערב טורקיה, כך הודיעו משרד המושל המקומי ושגרירות ארה"ב. חמישה חיילים אמריקאים התערבו להגן על חבריהם לאחר שראו את התקרית, וכי המשטרה התערבה. כל 15 התוקפים נעצרו

ברדס על ראש חייל אמריקאי שהותקף בטורקיה, תיעוד
החייל עם הברדס מותקף צילום: צילום מסך

קבוצת נוער טורקית לאומנית תקפה ביום שני פיזית שני חיילים אמריקאים במערב טורקיה, כך מסרו שגרירות ארה"ב בטורקיה ומשרד המושל המקומי, והוסיפו כי 15 תוקפים נעצרו בשל התקרית.

בהצהרה, משרד מושל איזמיר מסר כי חברי איגוד הנוער של טורקיה (TGB), סניף צעירים של מפלגת האופוזיציה הלאומנית ואטן, "תקפו פיזית" שני חיילים אמריקאים לבושים בבגדים אזרחיים במחוז קונאק.

תקיפת החיילים צילום: רשתות חברתיות

הוא הוסיף כי חמישה חיילים אמריקאים התערבו להגן על חבריהם לאחר שראו את התקרית, וכי המשטרה התערבה. כל 15 התוקפים נעצרו ונפתחה חקירה בנושא.

שגרירות ארה"ב בטורקיה אישרה את התקיפה ומסרה כי "חיילי ארה"ב בטוחים כעת".

"אנחנו יכולים לאשר דיווחים שחיילים אמריקאים מספינת המלחמה USS Wasp היו קורבנות של תקיפה באיזמיר היום, וכעת הם בטוחים", נכתב בהודעה.

בסרטון שפורסם ברשת X נראית קבוצה מחזיקה גבר ברחוב ושמה ברדס לבן על ראשו, תוך שהיא צועקת סיסמאות. הקבוצה צעקה שהאיש חייל על ספינת תקיפה אמריקאית.

שגרירות ארה"ב באנקרה מסרה מוקדם יותר היום כי הספינה עורכת השבוע ביקור נמל בעיירת החוף האגאי, איזמיר.

"חיילי ארה"ב אחראים על דמם של אלפי פלסטינים אינם יכולים ללכלך את המדינה שלנו. בכל פעם שתדרוך כף רגלם באדמות הללו, נפגוש אתכם כפי שמגיע לכם", נמסר מאיגוד הנוער הטורקי.

צבא ארה"ב הגדיל את נוכחותו בים התיכון על רקע המתיחות הגואה במזרח התיכון על רקע המלחמה בעזה.

טורקיה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}