ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
המערכת סוערת

לפיד מגיב לנתניהו: "הטריק החדש כדי למנוע את התפרקות הקואליציה"

במערכת הפוליטית הגיבו לנאום נתניהו הערב, בו הסביר את ההתעקשות על החזקה בציר פילדלפי | לפיד: "ציר פילדלפי לא באמת מטריד אותו, אלא ציר בן גביר סמוטריץ'" | בן גביר: "מחזק את ראש הממשלה"

לפיד מגיב לנתניהו: "הטריק החדש כדי למנוע את התפרקות הקואליציה"
לפיד בפתח ישיבת סיעתו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במערכת הפוליטית הגיבו לנאום שנשא הערב (שני) ראש הממשלה נתניהו במהלכו הסביר את התעקשותו על היאחזות בציר פילדלפי, וביקש סליחה ממשפחות החטופים שנרצחו על ידי חמאס. 

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בנאום תגובה להצהרת נתניהו כי "ציר פילדלפי לא באמת מטריד אותו, אלא ציר בן גביר סמוטריץ'. זה הטריק החדש שלו כדי למנוע את התפרקות הקואליציה שלו". 

עוד הוסיף לפיד: "נתניהו לפחות אמר אמת אחת: שהוא לא רוצה לסיים את המלחמה. אמר את זה שלוש פעמים, שהוא לא רוצה לסיים את המלחמה, מה שאומר שהוא לא רוצה לעשות עסקת חטופים, הוא רוצה מלחמה לנצח. לדבריו הערב היתה משמעות נוראה אחת: הוא לא יעשה עסקה". 

לפיד המשיך: "אני קורא מפה לאנשים ולמפלגות האחראים יותר בקואליציה. לא רק לבן גביר מותר להציב אולטימטומים, גם לכם מותר. אתם יכולים להגיד: אם לא תהיה עסקה, לא תהיה ממשלה. בניגוד למה שהוא אמר, הוא תמיד הראשון בחדר להכנע ללחצים".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב לנאום נתניהו: "אני מחזק את ראש הממשלה על דבריו החשובים הערב. אסור להסכים לעסקה מופקרת ולצאת מציר פילדלפי. וכמו שאסור להיכנע ולעזוב את ציר פילדלפי - אסור להיכנע בשאר העקרונות שיבטיחו את ניצחוננו במלחמה". 

עוד הוסיף: "כעת זה הזמן להגביר את הלחץ הצבאי על חמאס, לגבות ממנו מחיר כבד מאוד על רצח חטופינו, בדרך להכרעתו המוחלטת - בכל החזיתות בהן אנו נלחמים בו".

יו״ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, הגיב: ״מדהים שמי שפחד להיכנס לתמרון בעזה, ולא רצה לתמרן כלל בחלק הדרומי, מסביר היום לכל המדינה את החשיבות של ציר אחד שהוא לא רצה להיכנס אליו. כמו שהחלטנו לתמרן ברצועת עזה למרות הלחצים מכל העולם, כמו שחזרנו להילחם כשהופר המתווה הראשון, כמו שתקפנו בעומק לבנון ועוד נתקוף וכמו שתקפנו בנמל חודידה, צה"ל יגיע לאן שצריך, ומתי שצריך". 

עוד הוסיף: "מי ששוב מציג מצגת עם שרטוטי טילים, ראוי שיציג גם מצגת עם שחרור חטופים. יש בפנינו עוד מערכה של עשור בעזה, וגם בציר פילדלפי. מי שלא יודע לעמוד במחויבות לכלל מטרות המלחמה, ובהן השבת החטופים, לא יכול להוביל אותה. שיניח את המפתחות וישאיר את ההובלה למי שיכול לעמוד מול כל האתגרים.״

מהמחנה הממלכתי נמסר לאחר הנאום: "נתניהו שיקר היום במצח נחושה כשאמר שהשבת תושבי הצפון נמצאת במטרות המלחמה - נתניהו סירב פעם אחר פעם לדרישת גנץ ואיזנקוט להוסיף את מטרת המלחמה, אבל חמור מכך, שנה למלחמה, הוא מסרב לפעול כדי שזה יקרה".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "מחזק את ראש הממשלה על עמידה איתנה מול אויבינו ועל מסרים ברורים לציבור הישראלי ולעולם כולו. ראש הממשלה אמר דברים פשוטים שכל ישראלי שרוצה לחיות בביטחון אמור להזדהות איתם.

מדינת ישראל צריכה למגר את חמאס כדי לשמור על ביטחון אזרחיה בעוצמה. כולנו מאוחדים ברצון ובמאמץ להשיב את החטופים ולהשמיד את חמאס. יחד בע״ה ננצח".

בצלאל סמוטריץ' יאיר לפיד בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}