ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בוועדת החקירה האזרחית

המפקד הבכיר של המשטרה בנובה: "המסיבה שיבשה את תוכניות חמאס"

אייל אזולאי, שפרש לפני חודשיים מהמשטרה והיה מ"מ מפקד מרחב הנגב בבוקר הטבח, אמר בוועדת החקירה האזרחית: "מסיבת הנובה לא הייתה חלק מתוכנית חמאס, היא שיבשה להם את התוכניות"

המפקד הבכיר של המשטרה בנובה: "המסיבה שיבשה את תוכניות חמאס"
אייל אזולאי מעיד בועדה צילום: עדת החקירה האזרחית

אייל אזולאי, שפרש לפני חודשיים מהמשטרה, היה מ"מ מפקד מרחב הנגב בבוקר השבעה באוקטובר ופיקד על כל כוחות המשטרה בגזרת הנגב, העיד היום בועדת החקירה האזרחית וטען: "מסיבת הנובה לא הייתה חלק מתוכנית חמאס, היא שיבשה להם את התוכניות". 

אזולאי אמר: " אני יכול להגיד אולי בוודאות מוחלטת שמסיבת הנובה לא הייתה חלק מהתכנית המקורית של החמאס והביאה את המחבלים להתעכב במשך שעות. הנובה שיבשה להם את התכנית ועיכבה את ההתקפה על מדינת ישראל". 

"מדינת ישראל הותקפה על ידי 10,000 מחבלים. המשטרה פעלה ללא דופי, בגבורה ובאומץ. במבחן התוצאה השוטרים הם אלה שבלמו את ההתקפה". 

עוד הוסיף: "שלושה שבועות לפני אירועי ה-7.10, מחוז הדרום יחד עם צה"ל קיים תרגיל לתרגול ההיערכות לחדירה מהים, חדירה מהאוויר, חדירה מהקרקע ומהתת-קרקע. הדבר היחיד שהיה שונה זה ההיקף. תרגלנו חדירת עשרות מחבלים ממספר בודד של נתיבי חדירה, בפועל מה שקרה ב-7.10 זה פי מאה. זה לא התרחיש שהיה בתרגיל."

אזולאי טען: "בשלב הראשון הצבא נתן היתר למסיבת הנובה לתאריכים 5-6.10. כששאלתי מדוע לא אושרה המסיבה גם ב7.10, כי רציתי מה עומד מאחורי ההחלטה הזו, קיבלתי עדכון שהצבא האריך את האישור ל-7.10". 

"הצבא כצבא במסה התחיל להגיע רק בצהריים. זה קרה רק סביב השעה 14:00-15:00 בצהריים. הלחימה בנובה הסתיימה סביב 10:00-11:00. שם משטרת ישראל עמדה והגנה בגופה, והצילה את מדינת ישראל", טען. 

אזולאי המשיך בעדותו: "בתפיסת הביטחון של מדינת ישראל לא סופרים את המשטרה. אם היו עושים הערכת מצב ב-23:00 וב-4:00 בבוקר והיה חשש כלשהו, למה לא העלו נציג מהמשטרה? תעלו את המפכ״ל, את ראש האגף המבצעי".

אייל אזולאי מלחמת חרבות ברזל נובה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}