י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ב"יום הגיוס"

שבעה עצורים במחאת 'הפלג' בתל השומר | המשטרה: 6 שוטרים נפצעו

בהפגנה סמוך ללשכת הגיוס נעצרו 7 מפגינים. אחרי שעות - כלל הצירים נפתחו לתנועה | המפגינים טענו לשימוש בכח מופרז, המשטרה: 6 שוטרים נפצעו כתוצאה מהעימותים

שבעה עצורים במחאת 'הפלג' בתל השומר | המשטרה: 6 שוטרים נפצעו
המחאה מחוץ לתל השומר צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90

המשטרה עצרה שבעה מפגינים במהלך מחאת 'הפלג הירושלמי' שנערכה גם היום (שני) סמוך ללשכת הגיוס בבסיס תל השומר, על רקע "יום גיוס חרדים" שהתקיים במקום. אחרי שעות ארוכות הסתיימה המחאה והצירים באזור נפתחו לתנועה.

לטענת המשטרה, מפגינים שהגיעו למקום התעמתו עם השוטרים תוך אלימות, השלכת חפצים וניסיונות לפרוץ חסימות. חלק ממפירי הסדר תקפו את השוטרים בליווי קריאות "נאצים". לעומת זאת, מפגינים שהשתתפו במחאה טענו להפעלת כח רב ושימוש באלימות מצד השוטרים.

בממשטרה הכריזו על "הפגנה בלתי חוקית" טרם הפעלה ושימוש באמצעים. חרף האזהרות, המפגינים לא נשמעו להוראות השוטרים והמשיכו בהפרות הסדר תוך אלימות וניסיונות פגיעה בפרשים. המשטרה נאלצה להשתמש בכוח והפעילה פרשים. כתוצאה מהעימותים נפצעו 6 שוטרים.

"משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק, יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור", נמסר מהמשטרה.

במחאה השתתפו כמה מאות מאנשי 'הפלג הירושלמי'. חלקם הגיעו באוטובוסים מהערים החרדיות. אתמול הודיע 'הפלג הירושלמי', בהודעת "הוועדה להצלת עולם התורה", כי "בהוראת מרן ראש הישיבה רבי אשר דויטש שליט"א, המונים ישתתפו היום בהפגנה בתל השומר בסמוך לבקו"ם, החל משעות הבוקר".

בפלג הירושלמי קראו למשטרה לאפשר את המחאה ולא לנהוג באלימות כלפי המפגינים: "מצפים מהמשטרה לאפשר את זכות המחאה באופן שוויוני".

הפגנת חרדים הפלג הירושלמי תל השומר גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}