י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
מכה לבר דוד

בית הדין קבע: השביתה של ההסתדרות פוליטית והיא תבוטל

השופטים קבעו כי מדובר בשביתה פוליטית: "לא מצאנו בהכרזה על השביתה איזשהו טיעון כלכלי. הטיעונים של בא כוח ההסתדרות בפנינו, אודות ההיבט הכלכלי, לא שכנעו. לא הובהר הקשר בין הרג חטופים, לבין היבט כלכלי למשק"

בית הדין קבע: השביתה של ההסתדרות פוליטית והיא תבוטל
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד צילום: גלעד קוולרצ'יק

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הורה להסתדרות לבטל את השביתה הכללית שבה פתחה הבוקר (שני), על רקע אי שחרור החטופים המוחזקים ברצועת עזה. בהתאם לפסיקת בית המשפט השביתה תבוטל החל מהשעה 14:30. 

פורום הגבורה הגיש לבית הדין האזורי עתירה נגד השביתה, אליה הצטרף באופן עקרוני גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' באמצעות פרקליטות המדינה ובגיבוי היועצת המשפטית לממשלה, שסברה אף היא כי מדובר בשביתה לא חוקית על רקע פוליטי. אלא שהמדינה הגישה את העתירה שלה לבית הדין הארצי לעבודה, שקבע כי הדיון בעתירה יתקיים בבית הדין האזורי. 

"בכל הנוגע לסיווג השביתה בהתאם לפסיקה, האם שביתה כלכלית או שביתה פוליטית, ברי שעסקינן בשביתה פוליטית", קבעו שופטי בית הדין. לדבריהם: "די בדברי יו"ר ההסתדרות אשר הבהיר כי הסיבה לפרוץ השביתה היא: "אי אפשר לעמוד מול זעקות ילדינו שנרצחים במנהרות בעזה, זה בלתי מתקבל על הדעת".

עוד הוסיפו השופטים: "לא מצאנו בהכרזה על השביתה איזשהו טיעון כלכלי. הטיעונים של בא כוח ההסתדרות בפנינו, אודות ההיבט הכלכלי, לא שכנעו באשר לא הובהר הקשר בין הרג חטופים בידי בני עוולה, לבין היבט כלכלי למשק".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, קיבל את פסיקת בית הדין. "אנו חיים במדינת חוק ומכבדים את החלטת בית המשפט, אי לכך אני מנחה את כולם לשוב לעבודה בשעה 14:30", אמר בן דוד, שהוסיף: "חשוב להדגיש כי שביתת ההזדהות הייתה מהלך חשוב ואני עומד מאחוריו. על אף הניסיונות לצבוע את הסולידריות בצבעים פוליטיים, מאות אלפי אזרחים ואזרחיות הצביעו ברגליים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ברך על פסיקת בית הדין: "בית הדין קיבל את עמדתנו וקבע שהשביתה של ההסתדרות היא פוליטית ובלתי חוקית. ‏עובדי ישראל שהתייצבו היום לעבודה בהמוניהם הוכיחו שנגמרו הימים של הפנקס האדום שמשעבד את העובדים לצרכים פוליטיים. ‏לא ניתן לפגוע בכלכלה הישראלית ולשרת  בכך את האינטרסים של סינוואר והחמאס".

יו״ר הימין הממלכתי, ח״כ גדעון סער מסר: "בית הדין לעבודה קיבל את ההחלטה הנכונה. ‏מי שעודד את יושב ראש ההסתדרות להכריז שביתה בלתי חוקית תוך חריגה מסמכותו נתן לו עצה רעה הפוגעת גם בהסתדרות עצמה".

מוקדם יותר אמר עו"ד אילן בומבך, המייצג את "פורום הגבורה" בדיון בבית הדין לעבודה נגד השביתה:‏ "אני מקבל עוד ועוד הודעות ממטופלים שנפצעו בקרבות בעזה ולא מקבלים היום טיפולים בעקבות השביתה המופקרת של ההסתדרות. לא בפיזיו, לא בריפוי ולא ‏במרפאות כאב ולא במרפאות ‏רגילות. זה לא יאמן".

עו"ד איציק בונצל מפורום הגבורה, אביו של סמ"ר עמית בונצל ז"ל שנפל ברצועת עזה סיכם את הדיון בעתירה: "דורשים שבית המשפט יוצא צווים לעובדי ההסתדרות ועובדי המשק לחזור לעבודה מיד. אף אחד לא יתנהג כפרא אדם ויקח את החוק לידיו ויעשה פה מהומה שתשרת רק את החמאס".

איציק בונצל מפורום הגבורה צילום: דוברות
ההסתדרות ארנון בר דוד שביתה כללית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}