ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מציאות לא רגילה

טקס בשטח האויב: ברק חירם נכנס לתפקיד מפקד אוגדת עזה

תא"ל ברק חירם נכנס לתפקיד מפקד אוגדת עזה בטקס שהתקיים ברצועה, והצהיר: "אנו נחושים להשיג את מטרות המלחמה. נמשיך להילחם עד להכרעת ארגון הטרור חמאס, עד להשבת החטופים והחטופות ועד לחזרת תושבי העוטף בביטחון לביתם"

טקס בשטח האויב: ברק חירם נכנס לתפקיד מפקד אוגדת עזה
תא"ל ברק חירם נכנס לתפקיד מאו"ג עזה בטקס ברצועה צילום: דובר צה"ל

תת-אלוף ברק חירם נכנס לתפקיד מפקד עוצבת "שועלי האש" (אוגדת עזה) במקומו של תת-אלוף אבי רוזנפלד, שהודיע בחודש יוני על פרישתו מהתפקיד על רקע אירועי הטבח בשמחת תורה.

באופן חריג, הטקס התקיים בתוך שטח רצועת עזה, יחד עם הכוחות הלוחמים, בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן ובהשתתפות מפקדים נוספים.

כזכור, חירם ספג ביקורת חריפה על תפקודו בשבעה באוקטובר, בעיקר באירוע שבו הורה להפגיז את ביתה של פסי כהן בקיבוץ בארי, שם התבצרו עשרות מחבלים והחזיקו ב-14 בני ערובה. כל המחבלים שהיו בבית נהרגו, וכך גם כל בני הערובה, מלבד אישה אחת. לפי תחקירי הצבא, הפגזים נורו לעבר הבית לאחר שרוב בני הערובה כבר נהרגו, והתחקיר קבע כי חירם פעל במקצועיות ולא נפל דופי במעשיו. בתחקיר צבאי נוסף, נכתב כי "ניתן לציין, כי זה רגע 'היפוך הקערה' שהביא להשגת שליטה מחודשת ביישוב".

בסוף חודש יולי הודיע הרמטכ״ל, רא״ל הרצי הלוי, באופן סופי, כי החליט כי למנות את תא״ל ברק חירם לתפקיד מפקד אוגדת עזה.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן אמר בטקס כניסתו של חירם לתפקיד: "פיקוד דרום ואוגדת עזה, נלחמים מזה כ-11 חודשים במלחמה שנפתחה פתע. מלחמה שהחלה בכישלון גדול, שלנו. מאז נלחמים אנחנו יום וליל כדי לנצח ולהשיב את הביטחון לתושבי היישובים ואזרחי ישראל. נמשיך ונלחם - למען פירוק החמאס, למען השבת חטופינו, למען התושבים וההתיישבות".

מפקד אוגדת עזה היוצא, תת-אלוף אבי רוזנפלד: "אנחנו עומדים כאן עם לוחמי האוגדה שמגינים על יישובי העוטף והעיר שדרות. אנחנו בעיצומה של מלחמה שהחלה בכישלון גדול, במתקפת פתע של האויב, בה תושבי העוטף וכוחות האוגדה לחמו בגבורה מעטים מול רבים במשך שעות ארוכות עד לבלימת המתקפה במחיר דמים כבד וכואב. מאז פעלנו באוגדה להקים חיץ בינינו לבין האויב העזתי ולא לאפשר לאף מחבל לחדור לשטח ישראל. עלינו להמשיך לפעול לשינוי יסודי של המצב הביטחוני בעזה כך שלא יהיה עוד צבא חמוש של מחבלים על גבולנו, ואיום החמאס יוסר. במקביל, יש לנו חובה עליונה לעשות כל מה שאפשר כדי להחזיר כמה שיותר מהר את כל החטופות והחטופים הביתה״.

מפקד אוגדת עזה הנכנס, תת-אלוף ברק חירם: "אנו נחושים להשיג את מטרות המלחמה. נמשיך להילחם עד להכרעת ארגון הטרור חמאס, עד להשבת החטופים והחטופות ועד לחזרת תושבי העוטף בביטחון לביתם. ההגנה על תושבי העוטף היא משימת האוגדה ומשימתי. יחד נפעל למען שיקום הביטחון והאמון וחזרת התושבים לביתם. אני מאמין בכל ליבי באנשי האוגדה במקצועיותם וביכולתם לעמוד במשימות הגדולות הניצבות בפנינו".

קורות חייו

תת-אלוף ברק חירם נולד בשנת 1979, התגייס בשנת 1997 ושירת כלוחם בחטיבת גולני. בשנים 2012-2014 שירת כמפקד גדוד "הבוקעים הראשון". לאחר מכן בשנים 2014-2016 שירת כמפקד בסיס האימונים החטיבתי של חטיבת גולני. בשנים 2016-2018 - שירת כמפקד עוצבת הגולן" ובשנים 2019-2020 - שירת כמפקד המרכז לאימונים באש. ב-2020-2022 - שירת כמפקד חטיבת גולני וב- 2022-2024 – שירת כמפקד עוצבת "יהבזק".

תת-אלוף ברק חירם בעל תואר ראשון בהיסטוריה צבאית מהאוניברסיטה העברית ובעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון. חירם נשוי ואב לארבעה, תושב התנחלות תקוע במזרח הרי יהודה.

ברק חירם אוגדת עזה מלחמת חרבות ברזל רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}