ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
חצי מהשווי

המשקיעים בטוויטר של מאסק הפסידו מיליארדים

אילון מאסק קנה את טוויטר בכספו, הלוואות בנקאיות והון שגויס מחברים ומקורבים. עכשיו המשקיעים שלו "מתחת למים". תחת מאסק, הערכת השווי של X מחצית ממה ששילם

המשקיעים בטוויטר של מאסק הפסידו מיליארדים
הסמל של טוויטר צילום: אילון מאסק טוויטר

כשאילון מאסק קנה את טוויטר ושינה אותו ל-X, הוא לא עשה את זה לבד. למרות שהמיליארדר ניצל את הונו העצום כדי לשלם את הרכישה ב-44 מיליארד דולר ב-2022, הוא הסתמך גם על הלוואות בנקאיות ועל שורה ארוכה של משקיעים, שהיקפן המלא נחשף רק לאחרונה.

באותו זמן, אנליסטים התפעלו מהיכולת של מאסק לצרף עשרות שותפים נלהבים. הנסיך הסעודי בן טלאל, שהשקיע כמעט 2 מיליארד דולר במניות טוויטר שמחזיק בעצמו דרך חברת אחזקות סעודית, כתב אז: "אני מאמין שאתה תהיה מנהיג מצוין עבור טוויטר כדי להניע ולמקסם את הפוטנציאל הגדול שלה".

שנתיים לאחר מכן, הנסיך הסעודי אומר שהוא עדיין מרוצה מההשקעה שלו. אבל בעיני אחרים, העסקה נראית פחות מושכת משמעותית. תחת מאסק, הערכת השווי של X מחצית ממה ששילם, ועכשיו המשקיעים שלו "מתחת למים" והפסידו מיליארדים, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

בין משקיעים, אנשי עסקים סעודים וקטארים, משקיעי הון סיכון ומשקיעי טכנולוגיה בעמק הסיליקון, מייסד טוויטר והמנכ"ל לשעבר ג'ק דורסי. מאסק לקח הלוואות כדי לכסות את שאר העסקה, ולקח הלוואות של יותר מ-12 מיליארד דולר שהבנקים לא הצליחו לתת.

מכיוון שמאסק הפך את טוויטר לחברה פרטית, קשה לדעת את הערכת השווי העדכנית שלה. אבל כמה דברים על המצב הפיננסי שלה ברורים: המפרסמים, מקור ההכנסה העיקרי שלה, ברחו אחרי מחלוקות שחלקן נגרמו על ידי מאסק עצמו. חלק מהמפרסמים נרתעו גם מהחלטתו להחזיר חשבונות בעייתיים לפעילות, כמו אנטישמים וגזענים.

טוויטר רשת X אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}