ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
יחסים טובים

שגרירת תיאלנד מסיימת את תפקידה ומתארת את שחוותה ב-7 באוקטובר: "הייתי בהלם"

ב־7 באוקטובר נרצחו 41 אזרחי תאילנד נרצחו, עשרות נחטפו. פנבאה צ'נדרראמייה, שגרירת תאילנד בישראל, המסיימת את תפקידה אחרי חמש שנים סיפרה מה עבר עליה. "הייתי בהלם. עשינו רשימות של עובדים בדרום ובצפון, יצרנו קשר עם המשפחות של הנרצחים, הפצועים והחטופים"

שגרירת תיאלנד מסיימת את תפקידה ומתארת את שחוותה ב-7 באוקטובר: "הייתי בהלם"
חלק מהתאילנדים ששוחררו צילום: באדיבות המצלם

פנבאה צ'נדרראמייה, שגרירת תאילנד בישראל, מסיימת את תפקידה אחרי חמש שנים. היא סיפרה מה עבר עליה ברגע שחמאס פלש לישראל ב-7 באוקטובר. "זו הייתה תקופה מעניינת, בלשון המעטה. אני מבינה שהרבה ישראלים התרגלו למצב הביטחוני, אבל אותי המלחמה הפתיעה ואני מקווה שהיא תסתיים בקרוב" אמרה למגזין 'לאשה'.

היא סיפרה על היום הנורא: "הייתי בהלם. עשינו רשימות של עובדים בדרום ובצפון, יצרנו קשר עם המשפחות של הנרצחים, הפצועים והחטופים. במקביל עבדנו על מבצע הטסה הביתה של 7,500 עובדים. זה היה המבצע הגדול ביותר בתולדות תאילנד. בינתיים רובם חזרו לכאן, הם אוהבים מאוד את ישראל, יש להם תפקיד חשוב בחקלאות המקומית".

23 חטופים תאילנדים שוחררו עד עכשיו. מבין החטופים ששוחררו, שלושה עדיין נמצאים בבתי חולים בארץ. נכון לעכשיו יש בעזה שישה חטופים תאילנדים ושתי גופות.

השגרירה אמרה על כך: "אנחנו בקשר עם משרד החוץ הישראלי, אבל אין לנו מידע על מצבם. אני עוקבת אחרי החדשות בישראל ומקווה לשובם. לחטופים אין כאן משפחה, אנחנו כמו המשפחה שלהם, דואגים ומתפללים שיחזרו".

היא נשאלה מה הדבר שהכי ריגש אותה בישראל: "לאחר שאחד האזרחים התאילנדים שנפצעו ב-7 באוקטובר אושפז בבית חולים, מישהו כתב בפייסבוק שהוא שוהה לבד במחלקה ואף אחד לא בא לבקר אותו. זה לא היה נכון, כי אנחנו ביקרנו אותו, ועדיין, ההתגייסות עבורו הייתה כל כך גדולה, עד שהייתי צריכה להגיד לרופא שצריך לעצור את הביקורים כי הוא זקוק למנוחה. זה מראה כמה אתם מוכנים להתגייס למען אנשים שאתם לא מכירים. אני מאוד מתרשמת מזה".

תאילנד מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}