ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
באיזו סמכות?

מטה החטופים דורש מהיועמ"שית לבטל את החלטת הקבינט: "סכנה לחטופים"

מטה משפחות החטופים דורש מהיועצת המשפטית לממשלה להגביר את התערבותה בהחלטות הרשות המבצעת ולבטל החלטה של הקבינט המדיני ביטחוני. הטענה: "ההחלטה התקבלה ללא תשתית עובדתית מלאה"

מטה החטופים דורש מהיועמ"שית לבטל את החלטת הקבינט: "סכנה לחטופים"
הקבינט המדיני בטחוני צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראשת הממשלה האמיתית? מטה משפחות החטופים פנה היום (שני) ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, בבקשה שתורה לבטל את ההחלטה שהתקבלה בקבינט הבטחוני ביום חמישי האחרון בנוגע להישארות בציר פילדלפי.

בין יתר הדברים, נכתב בפניה ליועמ"שית כי התערבותה נדרשת בדחיפות: "לפחות שלושה מבין החטופים שנרצחו לאחרונה ושגופותיהם התגלו בשבת – עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, כרמל גת, הרש גולדברג פולין, אלכסנדר לובנוב ואורי דנינו, זכרם לברכה – אמורים היו להיכלל במשוחררים בעיסקה ההומניטרית, אשר ההחלטה שבנדון מונעת".

פרופ' דנה פוגץ' ופרופ' מיכל טמיר מטעם מטה המשפחות טוענות כי: "החלטה זו התקבלה ללא תשתית עובדתית מלאה. החלטה המתייחסת לגזרה הצרה של הישארות בציר פילדלפי ללא התייחסות לתשתית העובדתית המלאה, הכוללת את משמעות ההחלטה עבור עסקת חטופים אפשרית, וההערכות הגורמים הביטחוניים כי הישארות בציר, מסכנת את שלומם של החטופים".

לנוכח זאת, כאמור, מבקשים במטה מהיועצת המשפטית לממשלה להורות על בטלותה של החלטת הקבינט. 

מטה המשפחותהשורה התחתונה של המסמךצילום: מטה המשפחות

כזכור, בשבוע שעבר אישר הקבינט-המדיני ביטחוני כי צה"ל יישאר בציר פילדלפי במסגרת המתווה לשחרור חטופים. בצוות המשא ומתן סבורים שההתעקשות על המשך הנוכחות בגבול מצרים עלולה למנוע עסקה מול חמאס.

ההחלטה בקבינט עברה ברוב של שמונה קולות. שר הביטחון יואב גלנט התנגד, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמנע. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון כי אסון 7 באוקטובר התאפשר כתוצאה מכך שציר פילדלפי לא היה בשליטת ישראל.

היועצת המשפטית לממשלה מטה משפחות החטופים גלי בהרב מיארה הקבינט המדיני בטחוני ציר פילדלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}