י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נמצא מת בנורבגיה

לווייתן מפורסם עם רתמה וציוד מסתורי נחשד כ"מרגל רוסי"

הלווייתן שזכה לשם 'הוואלדימיר' ריתק את יורדי הים באזור בשנים האחרונות. הלווייתן באורך 4.2 מטר ובמשקל 1,225 קילוגרם, זוהה לראשונה באפריל 2019 ומאז הפך מושא לספקולציות על תפקידו בצי הרוסי

לווייתן מפורסם עם רתמה וציוד מסתורי נחשד כ"מרגל רוסי"
אילוסטרציה צילום: pixabay

לווייתן מסוג לבנתן לבן שכונה בשם "הוואלדימיר", ואשר זוהה לראשונה בנורבגיה לא הרחק ממימי רוסיה עם רתמה שהציתה גל שמועות כי הוא עשוי להיות מרגל רוסי, נמצא מת במפרץ ריסאוויקה בדרום נורבגיה על ידי דייגים מקומיים.

הלווייתן - שכינויו 'הוואלדימיר' הוא שילוב של המילה הנורבגית ללווייתן – 'הוואל' ושמו הפרטי של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - הוצא מהמים באמצעות מנוף והובל לנמל סמוך, שם מומחים יבחנו אותו לעומק וגם יבררו את אמיתות השמועות המסתוריות שנכרכו בו בימי חייו.

"לצערי, מצאנו את הוואלדימיר צף בים. הוא מת אבל לא היה ברור באופן מידי מהי סיבת המוות", אמר הביולוג הימי סבסטיאן סטרנד לרשות השידור הנורבגית. הוא הוסיף כי לא נראו פציעות חיצוניות גדולות בבעל החיים הימי.

סטרנד, שעוקב אחר הרפתקאותיו של הוואלדימיר בשלוש השנים האחרונות מטעם הארגון ללא מטרות רווח 'מרינה מינד' שבסיסו בנורבגיה, אמר שהוא הושפע עמוקות ממותו הפתאומי של הלוויתן. "זה ממש נורא" אמר סטרנד. "ככל הנראה הוא היה במצב טוב נכון ליום שישי. אז אנחנו רק צריכים להבין מה יכול היה לקרות כאן".

הלווייתן באורך 4.2 מטר ובמשקל 1,225 קילוגרם, זוהה לראשונה על ידי דייגים ליד האי הצפוני אינגויה, לא הרחק מהעיר האמרפסט שבחוג הארקטי, באפריל 2019 כשהוא כרוך ברתמה ומה שנראה כתושבת של מצלמה קטנה לצד אבזם עם כיתוב: "ציוד סנט פטרסבורג", מה שכמובן עורר את החשד שלא מדובר בדג תמים כי אם בלווייתן ריגול. ואכן ידוע כי הצי הרוסי אימן לווייתנים למטרות צבאיות.

במהלך השנים, הלווייתן נצפה במספר עיירות חוף נורבגיות ומהר מאוד התברר שהוא מאולף ומאוד נהנה להשתעשע עם בני אדם. בתקשורת הנורבגית שייחדה אתמול שעות שידור על היצור המימי נאמר כי 'הוואלדימיר' התעניין מאוד באנשים והגיב לאותות ידיים.

"בהתבסס על התצפיות הללו, נראה כאילו הוואלדימיר הגיע לנורבגיה בחציית מימי רוסיה, שם יש להניח שהוא הוחזק בתנאי שבי", נאמר בדיווח. במקביל כלי תקשורת נורבגיים התדיינו באפשרות שאכן הלווייתן שימש כסוכן ביון רוסי.

ליוויתן ולדימיר פוטין נורווגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}