י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
שימו לב

נפתחת עונת הציד: המלצות חשובות לציבור

עונת הציד החלה, אך על רקע המצב הביטחוני המתוח, רשות הטבע והגנים קוראת לציבור לשמור על ערנות. למרות האיסור על ציד בקרבת יישובים ושמורות טבע, ייתכנו קולות ירי בשטחים הפתוחים. הרשות מבקשת מהציבור להיזהר ולהימנע ממצבים מסוכנים

נפתחת עונת הציד: המלצות חשובות לציבור
אילוסטרציה צילום: freepik

עם פתיחת עונת הציד, רשות הטבע והגנים מזכירה כי ציידים מורשים יפעלו בשטחים פתוחים ברחבי הארץ. על רקע המצב הביטחוני המורכב, הרשות קוראת לציבור להיזהר ולהימנע ממצבים מסוכנים. למרות איסור הציד בקרבת יישובים ושמורות טבע, ייתכנו קולות ירי בשטחים הפתוחים העלולים ליצור בלבול. רשות הטבע והגנים ממליצה לציידים להימנע מציד באזורים הסמוכים לגבול ישראל-עזה.

החל מהיום (01/09/2024) נפתחת באופן רשמי עונת הציד, בה ציידים בעלי רישיון צייד יכולים לבצע ציד בצורה חוקית של מספר מיני עופות מצומצם. רשות הטבע והגנים, כאמונה על חוק גנים לאומיים, שמורות טבע, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה, אחראית גם על חוק להגנת חיית הבר ומכך אחראית לפקח כי הציד מתקיים בהתאם לכללים ולמינים המפורטים בחוק.

בצל המלחמה המתחוללת, מזכירה רשות הטבע והגנים כי הציידים יפעלו בתקופה הקרובה ברחבי הארץ, וייתכן כי ישמעו קולות ירי בשטחים הפתוחים בשעות היום. בשל התקופה הלא פשוטה, ולאור הרגישות הרבה של הציבור לקולות ירי בתקופה זו, משטרת ישראל הנחתה את ציבור הציידים באזורים הצפוניים יותר של הארץ בסמיכות לאזורי העימות להימנע מציד. בהתאם, הרשות המליצה לציידים לא לבצע ציד גם באזורים הצמודים לגבול ישראל-עזה, אך זוהי רק המלצה ולא דרישה חוקית. רשות הטבע והגנים מבקשת מהציבור לנקוט במשנה זהירות, כדי להימנע ממצבים של ירי דו-צדדי בין ציידים לבין ציבור נושא נשק – פרטי או מסגרת תפקיד.

בן רוזנברג, מנהל האגף להגנה על החי והצומח ברשות הטבע והגנים: "בהתאם להוראות החוק, החלה החודש עונת הציד. פקחי רשות הטבע והגנים נמצאים בפריסה ארצית ומפקחים כי הציד מתקיים בהתאם לכללים המפורטים בחוק. אנו יודעים כי זוהי תקופה מאוד לא פשוטה עבור הציבור, וקולות ירי בשטחים הפתוחים יכולים להבהיל עד מאוד. במידה ושמעתם קולות ירי בסביבתכם בעודכם נמצאים בטיול בשטחים הפתוחים, הציד אסור במרחק קטן מ 500 מטר מיישובים וכמובן אסור בשמורות הטבע והגנים הלאומיים"

צייד רשות הטבע והגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}