י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נושאים עמם חרדות

אחרי לילה של פיצוצים אדירים התלמידים גילו רסיסים: "קרה לנו נס"

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים בבי"ס "שמחה חב"ד" בקייב: רסיסים נפלו בשטח בית הספר היהודי. זמן קצר לפני הגעת מאות התלמידים לשטח בית הספר היהודי בבירת אוקראינה קייב, גילו אנשי הביטחון רסיסים שנפלו במתחם - אחרי לילה של פיצוצים אדירים: "קרה לנו נס גדול"

אחרי לילה של פיצוצים אדירים התלמידים גילו רסיסים: "קרה לנו נס"
הרסיסים בבית הספר צילום: באדיבות המצלם

אחרי לילה של פיצוצים אדירים בקייב, בירת אוקראינה, גילו אנשי הביטחון בקייב כי בשטח בית הספר היהודי 'שמחה חב"ד' ובניין בקהילה נפלו רסיסים. 

"זה קרה רגע לפני פתיחת שנת הלימודים", סיפר הרב מרדכי לבנהרץ, שליח חב"ד בקייב, "בדקות אלה של בוקר יום שני אנחנו מתחילים את שנת הלימודים. קרה לנו נס גדול. רסיסים נפלו במגרש בית הספר ובאזורים נוספים ואי אפשר לדמיין מה יכול היה לקרות לו זה היה קורה שעתיים מאוחר יותר".

תפילה בבית הכנסת במבנה צילום: באדיבות המצלם

מאתיים תלמידים ותלמידות פתחו את שנת הלימודים בבית הספר ובגני הילדים, מרביתם נושאים עמם חרדות, אחרי שנתיים וחצי של לחימה בלתי פוסקת. זה המחזור ה-33 של בית הספר היהודי הוותיק.

למרות הפיצוצים והרסיסים, מרבית ההורים בחרו להביא את ילדיהם ליום הראשון של פתיחת שנת הלימודים. "אחרי שנתיים וחצי של פיצוצים בלתי נסבלים, פתיחת השנה משדרת רוגע ויציבות", הסבירו ברשת היהודית במדינה JRNU.

במקביל, נפתחה שנת הלימודים בעשרות בתי הספר של 'אור אבנר - חב"ד', בכל רחבי אוקראינה. בכלל בתי הספר לומדים אלפים רבים של תלמידים. במהלך שנות המלחמה נבנו מקלטים ומרחבים מוגנים בכלל המוסדות והתלמידים מתורגלים לרוץ לשם במידה ויש אזעקה. 

במהלך הקיץ האחרון השתתפו רבים מהתלמידים בקייטנות ומחנות קיץ שנתנו להם מעט הפוגה ורוגע בתוך כל הכאוס השורר במדינה ומשפיע ישירות על חייהם.

חב"ד רסיסים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}