י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"רה"מ לא מפקיר"

אל"מ במיל': "לעזוב את הציר ל־6 שבועות - הפסד במערכה"

רמ"ט אוגדת עזה לשעבר אל"מ (מיל') מוטי יוגב על מו"מ העסקה לצד סוגיית פילדלפי: "רה"מ לא מפקיר חטופים ולא מפקיר את ביטחון ישראל"

אל"מ במיל': "לעזוב את הציר ל־6 שבועות - הפסד במערכה"
הרמטכ"ל בפתח מנהרה בציר פילדלפי צילום: דובר צה"ל

על רקע התקרית הטרגית בדמות גופות ששת החטופים שחולצו בשבת האחרונה משטח הרצועה, עולה השאלה מהו מקור ההתעקשות בצמרת הביטחונית על ההישארות בציר פילדלפי. אל"מ (מיל') מיוטי יוגב, לשעבר רמ"ט אוגדת עזה וחבר כנסת מטעם הבית היהודי, הסביר את דעתו על הדברים

"זה לא עניין של הציר", פתח. "הוא בגדר שטח חיוני או שטח מפתח לניצחון על חמאס, להשבת החטופים והיישובים בעוטף, ואנחנו במקום שהוא כמעט ומנצח, אמנם יש עוד למעלה מ־100 חטופים. ציר פילדלפי הוא צינור החמצן כדי להשיב חס ושלום את האיום עלינו. לעזוב את זה ל־6 שבועות משמעותו הפסד במערכה יחד עם כל העסקה הזאת, זה אומר שנצטרך לשלם בחייהם של עוד חיילים כדי לכבוש אזורים שיהיו שוב ממולכדים. החטופים יקרים לכולנו. צריך להחזיר את כולם. מה שקרה בשמחת תורה היא תקלה בעולמות שהן מעבר לשכל האנושי. הייתי מאלה שהתריעו על זה כבר 19 שנה מערב ההתנתקות".

בהמשך ביקש להדגיש: "3 מטרות יש למלחמה: למוטט את חמאס בעזה, להשיב את החטופים וליצור שם מציאות ביטחונית אחרת. זה יכול לראות או במבצעים צבאיים או בעסקה אבל לא בעסקה שמוכרת את מדינת ישראל. בסוף זה מאזן של חיים, של אומה. צריכים להיות שיקולים גם של שכל וגם של כלל ישראל אל מול של פרטים. רה"מ, שיש צד שמשמיץ אותו כרוצח, שיש צד שעובר את כל הגבולות, כולנו, רה"מ לא מפקיר חטופים ולא מפקיר את ביטחון ישראל. זה מה שחושב רוב העם. יש מחלוקת קשה, אני מכבד את הכאב הגדול של המשפחות בכיכר החטופים".

ציר פילדלפי עסקת חטופים מוטי יוגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}