י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
צפו בתיעוד

מרנן ורבנן גדולי ישראל התכנסו במעונו של רבינו ראש הישיבה

מעמד מיוחד התקיים במעונו של רבינו ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן בהשתתפות מרנן ורבנן גדולי ישראל וראשי הישיבות לחיזוק וביצור "איגוד הכוללים דאירופה" שע"י ישיבת בית מדרש גבוה - לייקווד | צפו

גדולי ישראל הגרמ"צ ברגמן והגרמ"ה הירש במעמד
גדולי ישראל הגרמ"צ ברגמן והגרמ"ה הירש במעמד צילום: שוקי לרר

מעמד מיוחד ורב רושם, בהתכנסות מרנן ורבנן גדולי ישראל למען המפעל הגדול של איגוד הכוללים דאירופה שע"י בית מדרש גבוה דלייקווד.

המעמד נערך במעונו של רבינו ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן, ובהשתתפות מרנן ורבנן גדולי ישראל, מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש, זקן חברי מועצת גדולי התורה דארה"ב הגר"א פלדמן, הגאון רבי שמעון גלאי, ר"י קרית מלך הגר"ש קנייבסקי ואב"ד מרכז בני ברק הגרי"א דינר, ובהשתתפות אורח הכבוד מארה"ב פטרון איגוד הכוללים הרה"ג רבי אהרן קוטלר.

כינוס איגוד הכוללים במעונו של הגרמ"צ ברגמן צילום: שוקי לרר

המעמד הגדול נפתח בדבריו המרוממים של הגאון רבי שמעון גלאי, שאמר בדבריו כי, "רק על ידי שיש תורה יש קיום למקום. הקדושה שהתורה מביאה למקום היא הנותנת חיות לכלל ענייני היידשקייט ומרומם לכלל יהודי אותה העיר". כמו כן נשאו דברים האב"ד הגרי"א דינר ור"י קרית מלך הגר"ש קנייבסקי שהרחיבו במהפכה שנוצרה בעיירות הגולה על ידי הקמת מקומות התורה, וביחוד בהקמת היכלי הכוללים.

רו"מ כנסת ישראל וחבר הנהלת איחוד הכוללים הגר"י קניג סקר בפני גדולי ישראל על חזון איגוד הכוללים. ועל הפעילות המקיפה לרומם קרנה של תורה. וייחד דברים על התמסרותו של פטרון האיחוד הרה"ג רבי אהרון קוטלר שלקח על עצמו, להרים קרן התורה גם באירופה, כהמשך לפועלו רב השנים להקמת היכלי כוללים בארה"ב.

הרה"ג רבי אהרן קוטלר שהגיע במיוחד מארה"ב להשתתף במעמד הגדול, סיפר כמה התמסר אביו ראש הישיבה מרן הגר"ש קוטלר זצ"ל להקמת הכוללים דלייקווד ברחבי ארה"ב, "אאמו"ר "וויתר" על הטובים שבתלמידיו בכדי להקים מקומות של תורה ברחבי ארה"ב ובעולם כולו, וכך נוצרה מהפכת התורה של 'לייקוד כוללים'". לאחמ"כ הביא את מכתבו המיוחד של ראש ישיבת לייקווד הגר"מ קוטלר למעמד הגדול, במכתב מציין ראש הישיבה כי המציאות היא שבמקום בו נפתח כולל הרי נשתנה כל המצב הרוחני באותה העיר.

עם סיום דברי הרב קוטלר נשמעו משאות גדולי הדור שאף הועברו בשידור חי למספר מוקדים באירופה.

רבינו ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן אמר בדבריו, אנחנו כאן להמשיך את המפעל הגדול של מרן ראש הישיבה רבי שניאור קוטלר זצוק"ל, שהמשיך בדרך שהתווה אביו רבנו הגדול מרן ראש הישיבה רבי אהרון זצוק"ל להחיות תורה בכל מקום ומקום, כמו שמצינו אצל יעקב אבינו שלח את יהודה לפניו גושנה לייסד ישיבה, כי אם אין תורה, אזי אין קיום כלל למקום. והביא את לשונו של רבו מרן החזון איש שבעל תורה אמיתי משפיע רוח טהרה שניכרת על כל הסובבים לו. עוד סיפר מרן שליט"א על המושגים של תורה שהיה אצל רבי אהרן זצוק"ל, שהגאון רבי יצחק הוטנר היה מספר כי כשהיה מדבר עם רבי אהרן היה מסובב את השיחה שמפיו של רבי אהרן תצא המילה "תורה", וכשהיתה יוצאת המילה "תורה" כל גופו של רבי אהרן היה רועד, וזה היה נותן לו חיזוק גדול.

רבינו ראש הישיבה סיים בברכה לכל העוסקים בדבר הנשגב ובפרט להרה"ג ר' אהרן קוטלר שנשאו ליבו לרומם ולעשות בדרך אבותיו מצוקי ארץ, שיזכו לכל הברכות האמורות למחזיקי תורה.

מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש אמר בדבריו כי ברצונו להעיד את המציאות, שראה בעיניו בלוס אנג'לס, שיקגו ועוד מקומות, שככל שעוברים השנים, הרי רואים בחוש ממש איך ההשפעה של הכולל משנה לטובה את כל העיר ובכל העניינים, זו ממש מציאות. והטעם לזה כי על ידי לימוד התורה שזה רצונו יתברך הרי יש בזה "תנו עוז לאלוקים", וממילא יש בזה ברכה לכל המקום על ידי כך. ובוודאי כי כאן שיש נדבך נוסף לדבר הגדול הזה, הרי רק צריכים לקוות בעזה"י שנראה בהוספת אורה של תורה מכח מפעל זה.

את משא החיתום נשא זקן חברי מועצת גדולי התורה בארה"ב ראש הישיבה דנר ישראל הגר"א פלדמן שהטריח את עצמו במיוחד למעמד, בדבריו ביאר את הכח העצום שיש בלימוד התורה ובמילים של תורה להשפיע רוחניות על כל השומעים ועל כל הסביבה.

בסיום המעמד ניגש לפני העמוד הגאון רבי שמעון גלאי, לאמירת פרקי תהילים יחד עם כל גדולי הדור, לישועת הכלל והפרט ולאחב"י הנתונים בצרה ובשביה.

רגע מיוחד נרשם בתום המעמד עת פנה רבינו ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן באופן אישי להגה"צ רבי שמעון גלאי וביקש ממנו שיקח על עצמו לבוא ולחזק את אותם מקומות התורה הנמצאים במקומות המרוחקים. הגר"ש גלאי נענה לראש הישיבה בחיוב, באומרו שאין מסרבים לגדול.

המעמד הגדול והמרומם ננעל ברגשות של התעוררות וחיזוק להגדיל תורה ולהאדירה.

בית מדרש גבוה הרב מאיר צבי ברגמן הרב משה הלל הירש הרב אהרן קוטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}