י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ביטויים מטרידים

היועצת של האריס: ה"ציונים שולטים בהרבה מהפוליטיקה האמריקנית"

ברנדה עבדאלל, עורכת דין אמריקנית ממוצא מצרי, מונתה לעמוד בראש מערך ההסברה למצביעים ערבים-אמריקנים. בעבר היא ביקרה את "ההשפעה היהודית הגדולה בפוליטיקה". מטעם קמפיין האריס נמסר: "ההערות הללו משנת 2002 אינן משקפות את עמדותיה"

היועצת של האריס: ה"ציונים שולטים בהרבה מהפוליטיקה האמריקנית"
הבית הלבן צילום: Pixabay

ברנדה עבדאלל, עורכת דין אמריקנית ממוצא מצרי, מונתה לעמוד בראש מערך ההסברה למצביעים ערבים-אמריקנים בקמפיין הנשיאותי של סגנית הנשיא, במטרה לסחוף קולות של ערבים ממדינות מתנדנדות כמו מישגן, מדינת הולדתה.

דניאל אדלסון דיווח בווינט כי עבדאלל השתתפה בכנס של המועצה המוסלמית-אמריקנית בשנת 2002 וצוטטה אז ב״ניו יורק סאן״ כשהיא אומרת שה"ציונים שולטים בהרבה מהפוליטיקה האמריקנית". דובר בפאנל טען כי "הציונים הורסים את אמריקה". עבדאלל הגיבה: ״שהמילה להרוס היא קשה מדי, אבל לציונים יש קול חזק בפוליטיקה האמריקנית. הם שולטים בהרבה ממנה”.

בנוסף, היא ציינה בפנאל שההפסד של חבר הקונגרס הדמוקרטי אז, ארל היליארד, בבחירות מחדש באלבמה הגיע בעקבות הצבעתו נגד החלטה לתמיכה בישראל, שגינתה פיגועי התאבדות של פלסטינים. קבוצות פרו ישראליות ותורמים יהודים תמכו בעקבות זאת בירבו של היליארד וגייסו למענו כספים רבים, מה שלטענת עבדאלל מוכיח את "ההשפעה היהודית הגדולה בפוליטיקה".

הקשר של עבדאלל לאירוע של המועצה המוסלמית-אמריקנית אינו מקרי. ב-Ynet דווח, כי היא הייתה אחת ממייסדות הסניף של המועצה באן ארבור, מישיגן. למועצה עצמה יש היסטוריה של אמירות אנטישמיות, כולל טענות מצד המנכ"ל לשעבר שלה, שהתרסקות מעבורת הקולומביה הייתה "מעשה גמול אלוהי" נגד ישראל, בשל נוכחותו של אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון, על סיפון המעבורת.

מטעם קמפיין האריס נמסר בתגובה לדברים: "ההערות הללו משנת 2002 אינן משקפות את עמדותיה של ברנדה כיום, ולא את עמדות הקמפיין". עוד נמסר כי עבדאלל לקחה חלק מרכזי בגיבוש האסטרטגיה הלאומית של הבית הלבן למלחמה באנטישמיות.

ארצות הברית קמלה האריס בחירות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}