י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
יתקיים דיון גם בבג"ץ

בית הדין לעבודה ידון הבוקר בבקשה להוציא צו מניעה לשביתה

בשעה 10:30 יתקיים דיון בבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה לשביתה עליה הכריז יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. במקביל, בעקבות עתירת משפחות שכולות ומשפחות חטופים יתקיים דיון גם בבג"ץ

בית הדין לעבודה ידון הבוקר בבקשה להוציא צו מניעה לשביתה
צילום אילוסטרציה: פלאש 90 (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: פלאש 90

בשעה 10:30 יתקיים דיון בבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה לשביתה עליה הכריז אמש (ראשון) יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. את העתירה הגישו פורום "הגבורה" של משפחות שכולות.

במקביל, היועצת המשפטית לממשלה הנחתה אמש את הפרקליטות לפנות לבית הדין לעבודה בבקשה שיוציא צווי מניעה לשביתת ההסתדרות מחר. המדינה צפויה להגיש בקרוב את הבקשה לצו מניעה.

בתוך כך, בדיון שנערך הלילה בבית הדין לעבודה קבע שופט העליון אלכס שטיין כי יתקיים דיון מורחב בפני שלושה שופטים בבית המשפט העליון בשעה 9.30.

הקביעה נעשתה בתגובה לעתירה של משפחות חטופים ומשפחות שכולות חברי פורום הגבורה ופורום תקווה שהגישו אמש עתירה הערב לבית הדין לעבודה בדרישה למנוע את שביתת ההסתדרות עליה הכריז יו"ר ארנון בן דוד. 

אל בני המשפחות הצטרפו משפחות לוחמי מילואים רבים שאחרי מאות ימי לחימה בניתוק מהבית נאלצים לשוב ולחפש פתרונות עבורם ילדיהם, יממה בלבד לאחר פתיחת שנת הלימודים.

"השביתה הנוכחית אינה מבוססת על מאבק לגיטימי לשיפור תנאי העבודה או זכויות העובדים, אלא ממוקדת בקידום אינטרסים פוליטיים אישיים. בעיצומה של מלחמה קיומית, בוחר ארנון בן דוד לתקוע סכין בגב הלוחמים", אמרו יוזמי העתירה.

הם הוסיפו: "ההחלטה המבישה הזו, אשר לוקחת אנשים, בעלי דעות ורקעים שונות שלחמו יחד כתף אל כתף בשדות העוטף ומשתמשת בהם כדי להפעיל לחץ על הממשלה להיכנע לדרישות ארגון הטרור הרצחני חמאס- היא פסולה ואנטי דמוקרטית.

ביומרנות גדולה מדברים בשמו של העם כולו ומוסיפים קושי וסבל עם שימוש ללא אישורם בשמם של משפחות חטופים ומשפחות שכולות. כדי לקדם את מטרותיהם הפוליטיות פועלים בכוח ליצור אנדרלמוסיה וקרע בעם. כוחניות וסתימת הפיות איננה הדרך להשבת בנותינו ובנינו החטופים הביתה."

מדוברות פורום תקווה המייצג את משפחות החטופים נמסר: "נדהמנו לשמוע שכנגד כל היגיון לאחר רצח מזוויע של שישה מיקירנו החליט מר ארנון בן דוד להעניק פרס לסינוואר בדמות שביתה כללית במשק. אין שום סיבה להעניש את אזרחי ישראל בהפסדים של מיליארדי שקלים. הזעם אמור להיות מופנה למפלצות האדם מארגון החמאס. צר לנו שגם בנושאים כל כך רגישים ישנם גורמים המנסים להרוויח הון פוליטי".

פורום הגבורה - פורום חללי מלחמת חרבות הברזל מסרו: "מדינת ישראל נמצאת במלחמה קיומית, מול אוייב אכזר. בשעה זו על כל אחד לתת גב ללוחמינו, לצה"ל ולממשלה. יקירנו יצאו לקרב למען החטופים ולמען הניצחון. לא ניתן לאף אחד לשרוף את המדינה בעת הזאת, נעמוד כחומה בצורה מול כל ניסיון להחליש את ישראל ולפגוע במאמצי המלחמה. לא ניתן לסינוואר להשבית את המשק בישראל, אסור לתת לסינוואר תמונת ניצחון".

 

 

פורום התקווה פורום הגבורה שביתה בית הדין לעבודה בג"ץ מלחמת חרבות ברזל חטופים עסקת חטופים ארנון בר דוד ההסתדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}