י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הלחץ גובר

דיווח: ביידן יגיש הצעה חדשה "אחרונה" לעסקה עם חמאס

גורמים אמריקאים אמרו כי הנשיא ג'ו ביידן דוחף להפסקת אש לשחרור החטופים, לאחר שכוחות צה"ל חילצו את גופותיהם של שישה חטופים. ארה"ב מתכננת להגיש הצעת "Take it or leave it" לישראל וחמאס, שאם לא תתקבל עלולה להביא לסיום המו"מ בראשותה

דיווח: ביידן יגיש הצעה חדשה "אחרונה" לעסקה עם חמאס
פעילות כוחות צה״ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

גורמים אמריקנים אמרו הלילה ל'וושינגטון פוסט' כי ארה"ב דנה עם מצרים וקטאר על מתווה סופי לעסקת חטופים והפסקת אש, שאותה הם מכנים עסקת "Take it or leave it" ("קחו את זה או עזבו את זה") במסגרת המאמצים של הנשיא ביידן להאיץ את המגעים בעקבות מותם של ששת החטופים שגופותיהם אותרו והושבו שלשום לישראל מרצועת עזה.

ארצות הברית מתכננת להציג הצעה לשני הצדדים בשבועות הקרובים, כזו שאם שני הצדדים לא יצליחו לקבל אותה, זה עלול להיות סיומו של המשא ומתן בראשות ארצות הברית, כך לדברי בכיר בממשל, שדיבר בעילום שם. גורמים רשמיים אמרו שלא ברור באופן מיידי אם גילוי גופות ששת החטופים יגרום ליותר או פחות סיכוי שישראל וחמאס יוכלו להגיע להסכמה בשבועות הקרובים.

"אתה לא יכול להמשיך לנהל משא ומתן על זה. התהליך הזה צריך להסתיים בשלב מסוים", אמר הבכיר, הוא הוסיף: "האם זה משבש את העסקה? לא. אם כבר, זה צריך להוסיף דחיפות לסגירת השלב הסופי שבו אנחנו נמצאים, שכבר היינו בו".

דניס רוס, שגריר ארה"ב לשעבר לישראל, אמר לעיתון כי "לא סביר שמנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, ישנה את עמדתו מכיוון שאיש אינו מסוגל להפעיל עליו לחץ, אך נותר לראות אם לחץ בתוך ישראל יכול לכפות על נתניהו. לעסוק ברצינות רבה יותר במשא ומתן".

"בינתיים, סינוואר ימתין לראות אם השביתה הכללית בישראל תוביל לריכוך תנאיו של ראש הממשלה נתניהו", אמר רוס. "בכירים אמריקאים הולכים לשרוף את הטלפונים במהלך 48 השעות הקרובות כדי לראות אם עדיין ניתן להגיע להסכם", אמר בכיר אמריקאי נוסף.

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס ארצות הברית קטאר מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}