י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
הארכה נוספת

בעקבות המלחמה: האזרחים שלא יינקטו כנגדם הליכים במערכת ההוצאה לפועל

לא ייפתחו תיקים ולא יינקטו הליכים, במערכת ההוצאה לפועל, נגד חייבים המשתייכים לאוכלוסיות שנפגעו מהמלחמה, עד לסוף חודש אוקטובר 2024

בעקבות המלחמה: האזרחים שלא יינקטו כנגדם הליכים במערכת ההוצאה לפועל
הוצאה לפועל. אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

שר המשפטים וסגן ראש הממשלה, חבר הכנסת יריב לוין, חתם על הארכה נוספת של הוראת שעה למלחמת חרבות ברזל במסגרת תקנות ההוצאה לפועל. בהתאם לכך, יימשכו הגנות לחייבים המשתייכים לאוכלוסיות שנפגעו מהמלחמה בחודשיים נוספים, זאת עד לסוף חודש אוקטובר 2024.

חייבים המשתייכים לאוכלוסיות שנפגעו מהמלחמה ושהוגדרו כ"זכאי הגנה" יקבלו הגנות והקלות, ובכללם: חיילים, שוטרים, הרוגים מפעולת איבה או מלחמה, חטופים או נעדרים וכאלה המאושפזים לתקופה של 7 ימים לפחות (כתוצאה מפעולת איבה או מלחמה). 

אוכלוסייה נוספת שתזכה להגנה, הם חייבים שהינם קרובי משפחה של אנשים שהושפעו ישירות ממצב המלחמה, והוגדרו כ"קרוב של זכאי להגנה" ובהם: בן זוג של חייל וכן בן זוג, הורה או ילד, של חטוף, נעדר, פצוע, או אדם שנהרג בפעולות האיבה או פעולות מלחמה.

כנגד כל "זכאי להגנה" או "קרוב של זכאי להגנה", לא ניתן יהיה לנקוט הליכים שנמנעו עד כה במצב החירום, ובהם: פתיחת תיק חדש במערכת ההוצאה לפועל (למעט בקשה לביצוע פסק דין למזונות ולמעט בקשה לביצוע בה זוכה ביקש נקיטת הליך טרם המצאת אזהרה ובלבד שצורפו לבקשה ראיות או תצהיר המצדיקים את החריגה בהגשת הבקשה במצב הנוכחי).

הליכים נוספים שלא ניתן יהיה לנקוט כנגד אוכלוסיית "זכאי להגנה" או "קרוב של זכאי להגנה", שכבר פתוחים בעניינם תיקי הוצאה לפועל, הם: עיקול ותפיסת מיטלטלין, תפיסת רכבים, פינוי ומסירת הודעת פינוי, צו הבאה, הטלת עיקולים על כספי החייב, על נכסיו או על משכורתו, הטלת הגבלות, קבלת מידע על החייב, ביטול בקשה להכרה כחייב משלם ועוד ולמעט עיקול ברישום על רכב או על מקרקעין.

אולם, כמו בכל משך מצב החירום כך גם עתה, יהיה רשאי רשם ההוצאה לפועל להחליט כי ההליכים המפורטים לעיל כן יינקטו, אך זאת מטעמים מיוחדים. כמו כן, "זכאי להגנה" או "קרוב של זכאי להגנה" שנקטו נגדו הליכים, יוכל להגיש בקשה לרשם והרשם יבטל הליכים שננקטו, אלא אם מטעמים מיוחדים, ראה הרשם להחליט אחרת.

במרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות שברשות האכיפה והגבייה, ייעשה מהלך דומה, לפיו לא יבוצעו הליכים נגד חייבים המשתייכים לאוכלוסיות שנפגעו מהמלחמה ובני משפחותיהם, בהקבלה לתקנות, למעט במקרים חריגים בהתאם לשיקול דעת מנהל המרכז. "קרוב של זכאי להגנה" יידרש להודיע באותה מתכונת שפורטה לעיל, באתר הרשות, זאת על מנת שלא יינקטו הליכים נגדו, כך גם לגבי חייב זכאי להגנה אשר מחמת טעות לא נכלל במאגר. יחד עם זאת, המרכז יוציא מכתבי דרישה בדואר רגיל לכל האוכלוסיה, לרבות האוכלוסיה המוגנת לטובת מי שמבקשים להסדיר את חובם.

הוצאה לפועל גביה מלחמת חרבות ברזל רשות האכיפה קנסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}