י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"נזק כלכלי מיותר"

שר האוצר פנה ליועמ"שית בבקשה לתת צו מניעה לשביתה מחר

סמוטריץ׳ בפנייה ליועמ"שית להגשת בקשה דחופה מטעם המדינה למתן צווי מניעה לשביתה הפוליטית עליה הכריז יו״ר ההסתדרות. "אני מבקש לפעול בדחיפות עוד הלילה להגשת בקשה דחופה מטעם המדינה למתן צווי מניעה", כתב

שר האוצר פנה ליועמ"שית בבקשה לתת צו מניעה לשביתה מחר
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר סמוטריץ׳ פנה הערב (ראשון) ליועצת המשפטית לממשלה להגשת בקשה דחופה מטעם המדינה למתן צווי מניעה לשביתה הפוליטית עליה הכריז יו״ר ההסתדרות.

מצ״ב לשון המכתב:

"בעקבות הודעות ארגוני העובדים היציגים בדבר שביתה כלכלית במשק ובכלל זה במגזר הציבורי, אני פונה אליך בבקשה בהולה להקדים פנייה לבית הדין לעבודה בבקשה דחופה למתן צווי מניעה. מיותר לציין, כי מדובר בשביתה פוליטית מובהקת נעדרת כל בסיס משפטי וחוקי. שביתה שהוכרזה במטרה להשפיע בדרך פסולה על החלטות מדיניות מובהקות של הדרג המדיני בנושאים הקשורים לביטחון המדינה.

נושאים אלו עומדים בליבת סמכותו של הדרג המדיני והם אינם נושא לשביתה של ארגוני עובדים ואין כל קשר בינם לבין יחסי העבודה בישראל. מדובר בהודעות שביתה פוליטיות, לא מנמקות, נעדרות יסוד עובדתי ומשפטי, ללא התראה מוקדמת, מבלי שניתנה הודעה מקדימה על פתיחת סכסוך עבודה בנושא".
 
עוד כתב: "דברים אלו מקבלים משנה תוקף ומשמעות שעה שמדובר בנושאים ביטחוניים רגישים אשר נידונים בפורומים סגורים והתשתית העובדתית המלאה של מקבלי ההחלטות בעניינם לא חשופה לציבור. תקדים רע זה עלול לייצר השפעה פסולה על תהליכי קבלת החלטות רגישות הנוגעות לביטחון המדינה באמצעים לא חוקיים ובכך לפגוע בביטחון המדינה, להכניס שיקולים זרים ולזהם את שיקול הדעת הביטחוני של חברי הקבינט. חששות אלו מתעצמים עוד יותר שעה שמדינת ישראל נמצאת במלחמה, במסגרתה נדרש הקבינט לקבל החלטות רגישות בעלות השלכות ביטחוניות מרחיקות לכת על הטווח הקצר והן על טווח הארוך.
 
זה המקום להזכיר, כי לשביתה רחבה כזו ישנן השלכות כלכליות משמעותיות אשר יגרמו לנזק כלכלי מיותר בזמן מלחמה. אל לנו לתת יד לפגיעה בקודש הקודשים הבטחוני והמדיני של מדינת ישראל ולשיבוש היוצרות באופן שיסכן את ביטחון המדינה ותושביה בניגוד לדין.  לאור האמור, אני מבקש לפעול בדחיפות עוד הלילה להגשת בקשה דחופה מטעם המדינה למתן צווי מניעה".

בצלאל סמוטריץ' מלחמת חרבות ברזל שביתה ארנון בר דוד ההסתדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}