י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
טרור בלתי פוסק

רב פקד אריק בן אליהו הי"ד הובא למנוחות: "נשמור על המשפחה שלך"

השוטר אריק בן אליהו שנרצח בפיגוע הירי בתרקומיא הובא למנוחות. מפכ"ל המשטרה העלה אותו לדרגת רב פקד וספד: "היה מפיח שמחה בכל מקום בו היה". מפקד מרחב יהודה, נצ"מ ניסו גואטה: "שמור על כולנו מלמעלה ואנו נמשיך כאן ונשמור על משפחתך שלך"

רב פקד אריק בן אליהו הי"ד הובא למנוחות: "נשמור על המשפחה שלך"
מטח כבוד בהלוויה צילום: דוברות המשטרה

רב פקד אריק בן אליהו ה"ד, קצין הדרכה מרחב יהודה במחוז ש"י, שנרצח הבוקר בפיגוע ירי סמוך למעבר תרקומיא הובא היום למנוחות.

במעמד מפכ"ל המשטרה רב-ניצב דניאל לוי, מפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי, מ"מ ראש אמ"ש, תנ"צ הדס מדמוני, מפקד מרחב יהודה, נצ"מ ניסו גואטה, סגל הפיקוד של מחוז ש"י ומרחב יהודה, קצינים, שוטרים ומוקירי זכרו, נטמן היום רב פקד אריק בן אליהו הי"ד. 

אריק בן 37 במותו, הותיר אחריו אישה, שלוש בנות, הורים ושתי אחיות, התגייס כלוחם וכקצין במשמר הגבול ובהמשך שימש כקצין ההדרכה והכשירות במרחב יהודה. בתקופה הקרובה היה אמור אריק להתמנות לתפקיד קצין ההדרכה של מחוז ש"י בדרגת רפ"ק. 

טקס הלוויה צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב דניאל לוי ספד: "משפחת בן אליהו היקרה התכנסנו כאן היום ביגון כבד ובשותפות גורל העוטפת את כולנו כדי ללוות בדרכו האחרונה את רפ"ק אריק בן אליהו זכרונו לברכה. הבוקר בפיגוע ירי רצחני סמוך למחסום תרקומיה מחבלים, בני עוולה פתחו באש לעבר רכבם של שלושה שוטרים אשר היו בדרכם לעבודה. שלושה שוטרים שמסרו את נפשם למען ביטחון אזרחי ישראל. אריק זכרונו לברכה, היה איש משפחה למופת בנם של אסתר וסטליוס נשוי למורן שוטרת בתביעות לכיש ואב לאליה, נויה ושי לי. אריק שירת כקצין הדרכה במרחב יהודה ובמסגרת תפקידו הפגין מצויינות יושרה ומסירות אין קץ".

עוד אמר המפכ"ל: "בעברו שימש אריק קצין מתנדבים, קצין מבצעים ואף מפקד מחלקות במשמר הגבול. את כל תפקידיו מילא במקצועיות מתוך תחושת שליחות עמוקה. חבריו ומפקדיו של אריק מספרים על קצין ערכי נעים הליכות ובעל קישורים בין אישיים מעולים. תמיד ידע למצוא את המילים הנכונות ולהושיט יד עוזרת ותומכת לכל מי שהיה זקוק לה מעבר לאותו קצין ומפקד. אריק היה אדם שמח ואהב את החיים הוא ניגן בבוזוקי והיה מפיח שמחה בכל מקום בו היה. היום יועלה אריק לדרגת רב פקד מתוך כבוד והוקרה לעשייתו העצומה".

עוד ספד: "האירוע הטרגי שהתרחש הבוקר מצטרף לאירועי טרור נוראים אשר פוקדים אותנו לאחרונה שמשאירים אותנו עם לב דואב ומחויבות מחודשת להמשיך ולהילחם בטרור לכל כוחנו. משטרת ישראל יחד עם כל כוחות הביטחון תמשיך להיאבק בטרור בנחישות וביד קשה אנו מחויבים להבטיח שאריק כמו כל יתר הנופלים במערכה זו, לא נפלו לשווא. חיסלנו את המחבל המתועב שביצע את הפיגוע ונבוא חשבון עם כל המחבלים. נמשיך לעמוד על המשמר להגן על אזרחי ישראל ולשמור על ביטחון מדינתנו. משפחה יקרה כאבכם כאבנו, אנו מחבקים אותכם ומבטיחים כי לא תצעדו לבד. אריק, משטרת ישראל מרכינה ראשה ומבטיחה ללכת בדרכך לזכור אותך תמיד את פועלך ודרכך. בשמה של כל משפחת משטרת ישראל, בשמה של כל האומה אסירת התודה, אני מצדיע לך יהיה זכרך ברוך".

דוברות המשטרהאריק בן אליהו הי"דצילום: דוברות המשטרה

 
מפקד מרחב יהודה, נצ"מ ניסו גואטה: "משפחת בן אליהו היקרים, אני מפקד מרחב יהודה ולצידי כל שוטרי מרחב יהודה ומשטרת ישראל אבלים וכואבים כאן היום לצידכם ומרכינים ראש על נפילתו בטרם עת של אריק יקירנו. אריק שירת כלוחם במגב ועם השנים יצא לקצונה ושירת במגוון תפקידי לחימה ומטה. בראש השנה הקרב היה מיועד אריק לקידום לדרגת רפ"ק בתפקיד קצין הדרכה מחוזי כאות הערכה לפועלו לאורך השנים.  אריק היקר, השארת חותם משמעותי בכולנו היית קצין אהוב אהוד על כולם כזה שמייצר חיבורים עם אנשי המרחב ובכלל כשחיוך תמיד על פניך. היית הרוח החיה בכל מסיבה ובכל אירוע, כישרונו ונגינתו המופלאה בבוזוקי נשמעו מהר מאוד בכל אירוע והוא ידע להפיח חיים ושמחה".

מפקד מרחב יהודה הוסיף: "אנו נמצאים בתקופה מאתגרת שראשיתה באירועי שמחת תורה האחרונים. בתקופה זו גבורתם של שוטרי משטרת ישראל בולטת ביתר שאת הבחירה של כל שוטר ושוטר בעת הזו לקום בבוקר וללבוש מדים, היא הבחירה להגן על הבית והאזרחים פשוטו כמשמעו. אריק בדוגמה אישית שמאפיינת אותו יצא מתוך מחויבות אין קץ לערכי המשטרה בהם כה האמין. חובתנו כמשטרה להמשיך ולפעול להמשיך ולהיות מלוכדים ולתמוך איש ברעהו, בהמשך מילוי משימותנו ותפקידנו כדי שמותו לא יהיה לשווא. אריק לא ישכח מליבנו ואנו נפעל להנצחת מורשתו. שמור על כולנו מלמעלה ואנו נמשיך כאן ונשמור על משפחתך שלך, תודה על תרומתך רבת השנים למדינת ישראל, זכרונך יחיה בליבנו לעד. מצדיע לך".

רב-ניצב דניאל לוי ניסו גואטה מלחמת חרבות ברזל טרור פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}