י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
מכרז ענק

אלפי דירות ייבנו באזור המבוקש ביותר בארץ

עם אישור התכניות לבנייה בשדה דב בוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו, רשות מקרקעי ישראל מפרסמת מכרז להקצאת קרקעות המדינה במסגרתו ייבנו כ- 7,100 יח"ד ב-27 מתחמים למגורים בבנייה רוויה, דיור להשכרה, דיור מיוחד בשילוב שטחי מסחר ומבני חינוך וציבור

אלפי דירות ייבנו באזור המבוקש ביותר בארץ
שדה דב צילום: משה שי, פלאש 90

רשות מקרקעי ישראל מפרסמת מכרז קרקע חדש לבניית כ-7,100 יח"ד בשדה דב – תל אביב וזאת לאחר אישור 2 תכניות גדולות שקידמה: מרכז הרובע וצפון הרובע בשדה דב. 

התכניות קודמו על ידי רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם עיריית תל אביב וישווקו במתכונת של 10 מכרזים לבניית כ-7,100 יח"ד ב-27 מתחמים המוצעים בתחום התוכניות במסגרתן יוקם רובע מגורים חדש, מעורב שימושים, בתמהיל מגוון לרבות דירות קטנות חלקן בינוניות וחלקן גדולות המיועדות להשכרה, לדיור מוגן לקשיש וחלקן לשכירות ארוכת טווח, לצד שטחי מסחר, מלונאות ושטחים למוסדות חינוך וציבור.

הרובע מתאפיין בחיבור בין המרקם העירוני הקיים והמתוכנן וייצר רצף עירוני חי ונגיש מוטה הולכי רגל עם דופן פעילה המורכבת ממסחר, מבני ציבור וכניסות למבני המגורים, עם רחובות מקבילים לים או ניצבים אליו ופארקים ציבוריים. 

מערך השטחים הפתוחים ברובע כולל; פארק חופי ולאורכו טיילת; "מרחב השוטטות" בחלקה המערבי של התוכנית מתוכנן לשמש ככיכר עירונית שוקקת עם דפנות מסחריות, מלונאות ומרחבי הליכה ושהייה ושטח התכנסות לאירועים. 

כיכר הסמוכה לרצועת מבני ציבור לשימושים כלל עירוניים ומקושרת למערך רחובות ושבילים ציבוריים ולפארק החופי; הפארק המזרחי, סמוך לרחוב 2040, בשטח של כ-7.5 דונם. הפארק הכלקוליתי, בו נמצאו ממצאים ארכאולוגיים מהתקופה הכלקוליתית, מחבר בין שד' אבן גבירול לרח' 2040 כולל אתר ארכיאולוגי המיועד לשימור במסגרת ביצוע התוכנית ובתיאום עם רשות העתיקות; שדרות הליכה רחבות על צירי מזרח-מערב - בחלקם מתוכננים לשמש הולכי רגל ורוכבי אופניים בלבד; חצרות משותפות פתוחות לציבור בלב המגרשים.

תכנון מערך התנועה ברובע מיישם את מטרת תוכנית המתאר להפחתת שימוש ברכבים פרטיים באמצעות הגברת השימוש בתחבורה ציבורית, שבילי אופניים והדגשת תנועת הולכי הרגל. ברחובות מדרכות רחבות ונוחות להולכי רגל ומשולבות בנתיבי אופניים ייעודיים לעידוד תנועה בת קיימא. 

כמו כן, הרובע מתוכנן להמשיך צפונה את רח' אבן גבירול עם הקו הירוק של הרכבת הקלה לצד מגורים, מסחר, תעסוקה וכיכר עירונית גדולה עם מבני ציבור בסמיכות. 

המפגש של אזור הפארק החופי ועורף המעגנה ברח' איינשטיין, המקשר את אוני' ת"א והשכונות ממזרח עד הים עם הסתעפות מזרחה של הקו הירוק, יהפוך ל"מדרחוב-כיכר" עם חזיתות פעילות, שימושי מסחר מלונאות, ותרבות. כאשר לאורך רח' הים, הממשיך את דרך הים המתוכננת בתוכנית 3700, מתוכננים שימושים מסחריים ובתי מלון. 

תכנון רובע בר קיימא: עם הסתמכות על אנרגיה מתחדשת למיניה; ניהול מושכל של מי הנגר והותרת חלק מהמגרשים כקרקע פנויה מבניה; תקני בניה ירוקה; מערכת אשפה פניאומטית; מערך לוגיסטי המבוסס על מרכז לוגיסטי מקומי (Last mile); בתי גידול גדולים לעצי הרחוב ועוד.

תכנית מרכז הרובע משתרעת על שטח של כ- 570 דונם הנמצא צפונית לתחנת החשמל 'רידינג' ומזרחית לקו החוף. הבינוי בתכנית מרכז הרובע תוכנן ע"י משרד "ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים", ומבוסס על בלוקים עירוניים היוצרים את מערך הרחובות והשטחים הפתוחים בתחום התכנון כאשר בלוק מורכב משני טיפוסי מבנים של בנייה מרקמית מלווה רחוב בבניינים בני 5-9 קומות ובנייה מגדלית בגובה של עד 45 קומות.

תכנית צפון הרובע משתרעת על שטח של כ- 393 דונם. צביונה של השכונה הצפונית ברובע הפך את מסלול ההמראה ההיסטורי לרצועת פארק החוצה את המתחם לאורכו וומסביבו מתקיימת פעילות קהילתית ושכונתית, רכיבה על אופנים והליכה ברגל בצד שימושים נוספים. שלל מרכיבי הרובע הייחודי מתקיימים גם בשכונה זו כשכונה ירוקה ונגישה הנושקת לפארק החופי, בעלת מרכיבי בר קיימא, בינוי ותמהיל דירות מגוון היוצרים מרחב אורבני איכותי רציף, חי ושוקק.

הבינוי בצפון הרובע תוכנן ע"י משרד "מנעד אדריכלים", כולל תמהיל דיור מגוון שיכלול בנייה מרקמית עד לגובה של 9 קומות סביב חצר משותפת וחזית מסחרית, לצד בנייה לגובה של מגדלים בני 20-40 קומות. 25% מכלל הדירות יהיו קטנות. בצפיפות ממוצעת של כ-42 יח"ד לדונם.

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון ויו"ר מועצת רמ"י אמר: "במכרזי הדיור והתוכניות לשדה דב עמדה לנגד עיננו המטרה שהם יתנו מענה לכלל האוכלוסיות שמרכיבות את הפסיפס של החברה הישראלית, החל מדיור בר השגה, דרך יחידות דיור לאוכלוסייה ותיקה ועד לשטחי מסחר ותיירות המיועדים לצרכי המשק. משרד השיכון ימשיך לפעול כדי להגדיל את היצע יחידות הדירות בכל שטחי ישראל באופן שישרתו את כלל החברה הישראלית."

שדה דב רשות מקרקעי ישראל בנייה דירות מכרז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}