י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
דורשים עסקה

מאות אלפים צעקו בתל אביב: "לא נפקיר אותם". מחאות ברחבי הארץ

רבבות מפגינים בצמתים וחוסמים כבישים בעקבות הירצחם בשבי של הרש, אורי, עדן, אלכס, אלמוג וכרמל | על הבמה הונחו 6 ארונות קבורה כסמל לחטופים שנרצחו | לאחר שירת התקווה הכרוז קרא: "זה לא נגמר - צאו לרחובות, צאו לחסום".

מאות אלפים צעקו בתל אביב: "לא נפקיר אותם". מחאות ברחבי הארץ
ההפגנה צילום: מטה משפחות החטופים

מאות אלפים מתכנסים הערב (ראשון) בהפגנה המרכזית בדרך בגין בתל אביב וקוראים לשחרורם של החטופים. יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, נשא דברים בהפגנה, לאחר שהודיע מוקדם יותר על השבתת המשק מחר, ואמר כי "מי שחושב שזה קל להשבית את המשק שדאגתי כל 11 החודשים שהוא יפעל, יעבוד ויתפקד לא מבין מה זה להשבית משק, ולכן תירגעו.

מטה החטופיםההפגנהצילום: מטה החטופים
מטה החטופיםההפגנהצילום: מטה החטופים

לאחר שנפגשתי היום עם משפחות החטופים היקרות, ואמרתי להן שאני מחכה לרגע המתאים שנוכל להפעיל את הכוח של העובדים ולהשבית את המשק - הרגע הזה הגיע אתמול ולכן אנחנו נמצאים פה. אני כאן בשם האתוס הישראלי, בשם השותפות שהופכת את כולנו משבטים לעם אחד - אני כאן כדי להילחם שלא נשאיר אף אחד מאחור".

לאחר שירת התקווה הכרוז קרא מהבמה כי "זה לא נגמר, לילה לבן! צאו לרחובות, צאו לחסום".

המשטרה נערכה בכוחות גדולים לאבטחה ושמירה על הסדר הציבורי, במסגרת המחאה.מהמשטרה נמסר כי "לרשות המוחים נסגר רחוב קפלן וצומת עזריאלי במטרה לאפשר איזון בין חופש המחאה באופן לגיטימי, לבין חופש התנועה תוך פגיעה מינימלית בשגרה.

למרות האישור שניתן ומתחם מוסדר שנקבע לטובת המחאה, מפגינים ירדו לכביש איילון באופן בלתי חוקי, תוך ישיבה על הכביש וחסימת התנועה, תוך עימותים מיותרים עם השוטרים. בשלב זה, המשטרה נאלצה להכריז על הפגנה בלתי חוקית וביצעה שימוש באמצעי הפס"ד לפיזור פורעי החוק. במקביל, מפירי סדר החלו לפרוץ את מעגלי האבטחה של המשטרה, תוך דחיפת הגדרות ופגיעה בשוטרים.

למרות הסכנות הכרוכות של חסימת כבישים ובניגוד לחוק, מפירי הסדר ממשיכים לעבור על החוק ולסכן את עצמם ואת השוטרים. אנו קוראים למפגינים לנהוג באחריות, להישמע להוראות השוטרים ולא להפר את הסדר.

המפגינים באיילון צילום: לפי סעיף27 א

 

משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".

בירושלים המשטרה עצרה חמישה מפגינים במהלך המחאה למען החטופים בירושלים. "המוחים הגיעו אל הכניסה לעיר סמוך לגשר המיתרים, שם הפרו את הסדר הציבורי תוך חסימת נתיבי הנסיעה בכניסה וביציאה המרכזית מהעיר וריססו גרפיטי על רכב משטרה", מסרה המשטרה. החשודים נעצרו בגין הפרות סדר ואלימות שכללו בין היתר, ריסוס 'גרפיטי' ותקיפת קצין משטרה.

דוברות המשטרההשוטרתצילום: דוברות המשטרה

עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, אמרה בהפגנה בתל אביב כי "הילד שלי עוד חי אבל כל יום שעובר הוא כמו רולטה רוסית. רולטה שנתניהו משחק עד שכל החטופים ימותו. לאן הוא הוביל אותנו? שישה חטופים הוצאו להורג על מזבח ספין פילדלפי לפני ימים בודדים, על מזבח שלמות הממשלה. היה אפשר להציל אותם אפשר עוד להציל את האחרים".

במהלך המחאה בתל אביב הקריאו על הבמה את שמות השרים שהתנגדו לעסקה. הקהל השיב בקריאות בוז וצעקות "בושה" ו"לא נפקיר אותם".

מפגינים חסמו לסירוגין את צומת דרור וגשר דרורים בכביש 4, ואת צומת בנימינה, במחאה לשחרור החטופים. מאות מפגינים חוסמים את צומת ראש פינה, גם בבאר שבע אלפים חוסמים את שדרות רגר, צומת העוגן וצומת רעננה נחסמו. הכניסה לירושלים סמוך לגשר המיתרים חסומה גם כן.

הפגנה חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}