י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תקפה את ישראל

רוסיה סירבה לגנות את רצח החטוף לובנוב, והביקור החשאי במוסקבה

שגריר רוסיה בישראל התייחס לרצח החטוף אלכס לובנוב בעל אזרחות רוסית שנרצח בשבי בעזה, מבלי להזכיר את חמאס. שר החוץ הרוסי תקף את ישראל: "חותרת למלחמה רחבה". שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב תקף את ישראל על המלחמה בעזה

רוסיה סירבה לגנות את רצח החטוף לובנוב, והביקור החשאי במוסקבה
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב צילום: צילום מסך

מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, האלוף רומן גופמן, ביקר בסוף השבוע האחרון בחשאי במוסקבה. זאת, במטרה לקדם את עסקת החטופים ולדון עם הרוסים על האיום האיראני וההתקרבות בין איראן לרוסיה, שמדאיגה את ישראל בהקשרים ביטחוניים, כך דיווח איתמר אייכנר ב'ווינט'.

ראש הממשלה נתניהו גילה היום (ראשון) כי גופמן חזר הבוקר מביקור במוסקבה, לשם נשלח כדי לקדם את עסקת החטופים ובין היתר גם לדון בחטופים, ובהם אלכס לובנוב בעל אזרחות רוסית, שגופתו חולצה אתמול מרצועת עזה לצד גופותיהם של חמישה חטופים נוספים

שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, נמנע מלגנות במילה אחת את חמאס בהודעה שפרסם היום. "הרשויות הישראליות הודיעו ב-31 באוגוסט על המיקום במנהרה תת-קרקעית ברצועת עזה, והחזרה לשטח ישראל של גופות שישה ישראלים שהוחזקו כבני ערובה", כתב. "אנו מצטערים מאוד לציין שביניהם היה אלכסנדר לובנוב, שהייתה לו גם אזרחות רוסית. אנו אבלים יחד עם כל המשפחה ויקיריו של אלכסנדר לובנוב - במיוחד אמו ואביו שעמם היינו בקשר רציף כל הזמן הזה. אני גם מביע את תנחומיי הכנים למשפחות וליקיריהן של כל מי שקיבלו הבוקר את הבשורה הקשה".

עוד הוסיף השגריר כי "הנהגת משרד החוץ של רוסיה, דיפלומטים רוסים ואנשי צבא ימשיכו לעשות מאמצים לחזרתו המוקדמת של בן ארצנו אלכסנדר טרופנוב, שעדיין נמצא ברצועת עזה. עמדת רוסיה נותרה ללא שינוי - לא הסלמה נוספת, אלא רק הפסקת פעולות האיבה תיתן מענה הולם לפתרון כל הסוגיות ההומניטריות הדוחקות, כולל שחרור כל בני הערובה המוחזקים ברצועת עזה".

גם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, התייחס לרצח החטופים בצורה נבזית, הוא תקף את ישראל, ואמר כי היא המדינה היחידה שחותרת למלחמה רחבת היקף במזרח התיכון. בראיון שהעניק לערוץ RT הרוסי הנחשב לשופר של פוטין, יצר לברוב הקבלה בין ישראל לאוקראינה - וגם האשים את ישראל בכך שהיא מבקשת לפתוח במלחמה אזורית.

"נראה שהיחידה שרוצה התפתחות כזו של אירועים היא כנראה, ממשלת המדינה הזו שהיא עכשיו די קשוחה פוליטית ולא מסתירה במיוחד את העובדה שהיא רוצה לנצל את המצב הזה כדי לנסות לפתור את כל הבעיות אחת ולתמיד: עם חמאס, חיזבאללה ועם קבוצות פרו-איראניות בסוריה ובעיראק - ועם איראן עצמה", אמר לברוב.

לברוב גם כינה את חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהרן "פרובוקציה", וציין כי איראן אינה רוצה להיגרר לפעולות איבה בקנה מידה גדול. ארה"ב, צרפת והאיחוד האירופי מפעילים לחץ על איראן לגלות איפוק, לדברי שר החוץ הרוסי הלחץ צריך להיות על ישראל, שמבצעת לטענתו "רציחות פוליטיות".

 

סרגיי לברוב רוסיה אוקראינה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}