י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
סירבו להצביע מחדש

השרים תקפו את גלנט בקבינט: "כשמקבלים החלטה - מתייצבים מאחוריה"

שרי הקבינט סירבו להיענות לדרישתו של השר גלנט להצביע מחדש על ציר פילדלפי, ותקפו אותו במהלך הדיון: "כשהקבינט מקבל החלטה - מגלים לכידות ומתייצבים מאחוריה"

השרים תקפו את גלנט בקבינט: "כשמקבלים החלטה - מתייצבים מאחוריה"
שר הביטחון יואב גלנט במסיבת עיתונאים צילום: Tomer Neuberg/Flash90     

הערב (ראשון) התקיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, לאחר ההודעה של צה"ל הבוקר בעניין השבת גופותיהם של ששת החטופים. במהלך הדיון, שרים תקפו את שר הביטחון, יואב גלנט, על כך שקרא להצביע מחדש על הנוכחות בציר פילדלפי. 

השר סמוטריץ׳ תקף: "חמאס רוצה שניכנע. אי אפשר לקחת מדינה שלמה כבת ערובה. אם ניכנע לדרישות חמאס כפי שרוצה השר גלנט אז הפסדנו את המלחמה". 

השר ישראל כץ אמר: "צריך לגבות מהחמאס מחיר כבד במקום לתת ויתורים. אסור ליצור משוואה של ׳רצח חטופים = ויתורים׳״. צריך לפעול אקטיבית כפי שעשינו בתימן ובביירות", כך לפי "חדשות 13". 

השרה גילה גמליאל אמרה: "המציאות היא שזה לא ציר פילדלפי או חטופים. אי אפשר לעבור לסדר היום על הרצח הזה". 

שר המשפטים יריב לוין: "ב-7 באוקטובר קרה לנו דבר נורא, אבל אסור לנו לוותר. חייבים סבלנות ונחישות כדי להמשיך במלחמה עד להשלמת כל מטרותיה. ראיתי את הדברים ששר הביטחון צייץ בטוויטר. כאזרח, לא הבנתי. גם אם קיבלנו בחמישי החלטה שהיא שגויה לשיטתך, אסור ליצור מציאות של משוואה ׳נרצחים תמורת ויתורים׳. לאן זה יוביל? מה זה יעשה למשא ומתן? לא צריך הרבה דמיון". 

עוד הוסיף: "איך אפשר להתנהל אם כל אחד יצייץ בטוויטר את דעותיו מהקבינט? כשהקבינט מקבל החלטה - מגלים לכידות ומתייצבים מאחוריה. ברור לכולנו שרצח החטופים מחייב תגובה חדה וברורה - בלי פשרות". 

נזכיר כי השר גלנט צייץ מוקדם יותר היום ברשת X: "הקבינט המדיני-ביטחוני חייב להתכנס באופן מיידי ולהפוך את ההחלטה שהתקבלה ביום חמישי. זה מאוחר עבור החטופים שנרצחו בדם קר. חייבים להשיב הביתה את החטופים שנותרו בשבי החמאס. מדינת ישראל תבוא חשבון עם כל ראשי ומרצחי החמאס, עד האחרון שבהם".

חטופים יואב גלנט הקבינט המדיני בטחוני מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}