י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הרשימה המלאה

רשויות וגופים במשק מורדים בהסתדרות: "לא ניתן יד לשביתה"

עיריית ירושלים ובני ברק וכן מועצות מקומיות, לצד ההסתדרות הלאומית ומשרדי ממשלה הודיעו כי לא ייטלו חלק בשביתה מחר עליה הודיעה יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, ברקע הרצחם של ששת החטופים הצעירים | הרשימה המלאה

רשויות וגופים במשק מורדים בהסתדרות: "לא ניתן יד לשביתה"
בניין עיריית ירושלים צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מול הצעד הדורסני של ההסתדרות הכללית שהודיעה על השבתת המשק מחר (שני), ההסתדרות הלאומית ומספר רב של רשויות מקומיות מודיעים היום נחרצות כי לא ייטלו יד בהשבתת המשק.

בהודעה חריפה שהוציאה לפני זמן קצר (ראשון) ההסתדרות הלאומית נכתב: "השבתת המשק היא צעד מסוכן, צעד שייפגע במשק, בחוסנה וביטחונה של מדינת ישראל. אויבנו מחככים את ידיהם תוך שהם צופים בנו, קורסים לתוך עצמינו. אנו, הנהגת ההסתדרות הלאומית - לא ניתן לזה יד".

בהסתדרות הלאומית הסבירו עוד כי "המשק הישראלי נמצא באחד משעותיו הקשות ואנו חייבים לנהוג באחריות לאומית. לחזק, ולא לגרור ולהיגרר לפעולות אשר יחלישו את החברות במגזר העסקי וציבור העובדות והעובדים בישראל". 

עוד הוסיפו בהסתדרות הלאומית: "אנו נושאים תפילה לשלום חיילי צה״ל, כוחות הביטחון והרפואה והשבת המהירה של אחיינו ואחיותינו, החטופים לחיק משפחתם במהרה. אנו סבורים כי כוחה ועוצמתה של המדינה היא בראש ובראשונה בחוסן הלאומי והכלכלי של מדינת ישראל וכלל תושביה". 

לצד הודעתן של עיריית תל אביב גבעתיים כפר סבא ורשויות מקומיות נוספות על ההצטרפות לשביתה מחר, הודיע יוסי דגן ראש מועצת שומרון כי "לא ייקח חלק בשביתה הפוליטית של ההסתדרות". בהודעת המועצה נכתב: "המועצה האזורית שומרון לא לוקחת חלק בשביתה הפוליטית של ההסתדרות, דווקא בימים כאלו של מלחמה כשרבים כל כך מתושבי השומרון מגויסים למילואים בקבע ובסדיר, מתנדבים בכל גוף אפשרי - תושבי השומרון ולהבנתנו כל תושבי מדינת ישראל צריכים את הגב הקהילתי המוניציפלי והחינוכי".

עוד הוסיפו כי "בפסיקת בתי המשפט נקבע במפורש כי לועד עובדים אין זכות להשבית את המשק בשל בשל ויכוח פוליטי במחאה על נושאים מדיניים וביטחוניים. בכל הכבוד, אף אחד איינו מעל החוק".

להודעת ראש המועצה שומרון הצטרפו ג"כ עיריית ירושלים ועיריית בני שהודיעו כי לא יקחו חלק בשביתה והן לא היחידות. להלן הרשימה המעודכנת של הרשויות שהודיעו נכון לרגע זה כי לא ישתתפו בשביתה: אשדוד, נתניה, רמלה, דימונה, חולון, פתח תקווה, צפת, אריאל, כל יוח״ש, קצרין, קריית ים, קריית מוצקין, קריית ביאליק, קריית גת, בית שמש, מצפה רמון, ערד, מעלה אדומים, מגדל העמק, חריש, נחל שורק, שלומי ומעלות תרשיחא.

בנוסף הודיע ראש מועצת בנימין ישראל גנץ כי המועצה בראשותו תפעל מחר כרגיל: "מועצת בנימין תפעל מחר כרגיל. לא ניקח חלק בשביתה לא חוקית שמחלישה את המדינה ואת מטרת הניצחון".

עוד הוסיף גנץ: "אני קורא לגננות ולמורים לגלות אחריות ולהגיע מחר לקבל את הילדים שזקוקים כל כך למסגרות. ילדינו צריכים מסגרות בעת הזו, ילדי המילואימניקים ואנשי הקבע שבחזית זקוקים למוסדות הלימוד. אנו מחזקים את ידי ההנהגה להמשיך בהשמדת האוייב בכל החזיתות. ליבנו ותפילותינו עם החטופים ועם הלוחמים".

בנוסף, ע"פ הדיווח של כתב כאן חדשות מוחמד מג'אדלה, ועד ראשי הרשויות הערביות בישראל קיבל החלטה לא להצטרף לשביתה המתוכננת מחר באופן קולקטיב. גורמים בהנהגת הועד מסרו: "לכל רשות יש את חופש הבחירה להצטרף או לא".

ראש מועצת גוש עציון ירון רוזנטל הודיע אף הוא כי הוא מתנגד נחרצות לשביתה: "אנחנו נמצאים במלחמה קשה, וגוש עציון נמצא באחת מחזיתות המלחמה, ולכן אני פועל, ביחד עם שאר אנשי המועצה, כדי שלא תתקיים בגוש עציון שביתה", נכתב בהודעה לתושבים.

בנוסף, המועצה המקומית קדומים הודיעה: "אנו נמצאים בימים מורכבים לעם ישראל ובתקופה מאתגרת ביו"ש, קדומים לא תיקח חלק בשביתת ההסתדרות והלימודים מחר יתקיימו כרגיל"

בהודעת ראש המועצה עוזאל ותיק נכתב: "מדינת ישראל נמצאת במלחמה כבר 11 חודשים. בדרום ובצפון אין שגרה וגם ביו"ש הפיגועים הולכים ומתגברים. רק הבוקר קיבלנו תזכורת קשה ואכזרית עם הירצחם של 3 השוטרים הי"ד, בשבת ניצלו חיי יהודים בנס לאחר ששני רכבים ממולכדים התפוצצו בגוש עציון, ואנחנו בקדומים עוד אבלים על הירצחו רק לפני שבועיים של בן היישוב גדעון פרי הי"ד. 

לאור זאת ומתוך אחריות כלפי תושבינו, רבים מהם עדיין מגוייסים, וכן כלפי הילדים שמשוועים לקצת שגרה - לא תתקיים כל שביתה בקדומים. שירותי המועצה יינתנו כרגיל ומוסדות החינוך יפעלו כמתוכנן".

שביתה ארנון בר דוד ההסתדרות החדשה ההסתדרות המשק הישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}