ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
דרכי ציון אבלות

ארבעה מהחטופים הובאו למנוחות בהלוויות קורעות לב: "היית הגיבור שלי"

הראשון לציון הגר"י יוסף הגיע ללוות בדרכו האחרונה את אורי דנינו הי"ד ואמר כי "צריך לעשות הכל לשחרורם של החטופים". עמית, אחותו של אלמוג סרוסי הי"ד ספדה לו: "היית הגיבור שלי ועכשיו אתה גיבור של מדינה שלמה". אשתו של אלכס לובנוב הי"ד: "היית האבא והבעל הטוב בעולם"

ארבעה מהחטופים הובאו למנוחות בהלוויות קורעות לב: "היית הגיבור שלי"
הלוויה בהר הרצל צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ארבעה מהחטופים שגופותיהם אותרו אתמול ברפיח הובאו היום (ראשון) למנוחות. הלוויתו של אלמוג סרוסי התקיימה בבית העלמין כפר נחמן רעננה, הלוויתו של רס"ר אורי דנינו בהר הרצל בירושלים. הלוויתה של עדן ירושלמי בבית העלמין ירקונים והלוויתו אלכס דובנוב בבית העלמין גבעת ציון באשקלון. 

אורי דנינו הי"ד, בן 25 מירושלים. בן לעינב ואלחנן, אח בכור במשפחה של חמישה ילדים. ב- 7.10 נחטף מהמסיבה ברעים, מהמכונית שבה נהג כאשר חזר לסייע לאחרים לברוח ולהינצל. 

הראשון לציון הגר"י יוסף הגיע ללוות בדרכו האחרונה את אורי דנינו הי"ד ואמר כי "צריך לעשות הכל לשחרורם של החטופים - אפילו לשחרר מאות ואלפי מחבלים רוצחים עם דם על הידיים. ככה צריך לעשות".

סבו של רס"ר אורי דנינו, הרב אברהם דנינו, ספד לו: "הוא יכול היה כבר להגיע הביתה אבל הוא עשה פרסה, הוא אמר 'זה לא הוגן, הרכב שלי ריק, אני חייב להציל'. עשה פרסה כמה פעמים ובפעם האחרונה הוא הציל אח ואחות שחזרו. הם חבים את חייהם לו".

"כשקיבלנו את הבשורה המרה עברה במחשבתי מין תחושה של אכזבה. אחרי כמעט שנה, קיבלנו מידע עד לפני שלושה שבועות שהוא עדיין בחיים", ספד הרב דנינו, "ציפינו ללוות אותך לחופה ולא זכינו אבל אפשר לומר שזכינו ללוות אותו לקבר ישראל וזה לא מובן מאליו. יש כאלו שלא זכו והמנוח אורי זכה בשלמות גוף שלם".

אחיו של אורי, אהרון, ספד: "החיוך שלך היה הדבר הכי טוב שקרה לי והיום הוא הסיוט. אני רואה אותו בכל מקום ולא יכול להפסיק לבכות. החיוך שלך היה סימן ההיכר שלך. בכיתה ה', היית בטירונות. עברתי לבית ספר חדש ולא קיבלו אותי שם, לא הרגשתי שייך. עמדת בשער של בית הספר וחיבקת אותי חיבוק חזק שעד עכשיו כואב לי. תמיד דאגת שארגיש טוב עם עצמי והאחרים. בחרת לשים את עצמך תמיד אחרון, אחרי כולנו. בחרת להציל אחרים למרות שכבר היית בחוץ".

אלמוג סרוסי הי"ד, בן 27 מרעננה. בנם של יגאל ונירה ואחיה של עמית, נחטף מהמסיבה.

נירה, אימו של אלמוג סרוסי הי"ד ספדה לו בהלוויתו: "בן יקר שלי. אהוב שלי. כמה קיווינו והתפללנו לחבק אותך. לראות את החיוך שלך. הופקרת על מזבח מיטוט חמאס, ציר פילדלפי, רפיח. אתה ועוד מאות. הלוואי ונהיה אחרונים. צריך עסקה לשחרור החטופים. אלמוג, אוהבים אותך כל כך. לעולם תהיה חרוט בליבנו".

עמית, אחותו של אלמוג, ספדה לו: "פנטזתי שתקים משפחה, אבל זה לא יקרה. אני מצטערת, זה לא מגיע לך. היית מורה בדרך שלי ותמשיך להיות. היית הגיבור שלי ועכשיו אתה גיבור של מדינה שלמה. אסור שיהיו עוד גיבורים כאלה".

אחיו הקטנים של אלמוג, שקד ולהב: "אלמוג אח שלנו הגדול, לא מאמינים שאנחנו עומדים פה. 11 חודשים היינו באופטימיות אבל בורא עולם חשב אחרת. היית מודל לחיקוי שלנו. תמיד היית שם בשבילנו ושומר עלינו ועכשיו אתה שומר עלינו מלמעלה. אנחנו תמיד נזכור אותך".

עדן ירושלמי הי"ד, בת 24 מתל אביב, בתם של שירית ומאור ואחותן של מאי ושני. ב-7.10 עבדה במסיבה ברעים.

שירית, אימה של עדן, אמרה מעל קברה של בתה הצעירה: "עדן סליחה, יפה שלי, אני לא יודעת איך אצליח להתרומם מפה. חיכיתי 330 ימים שתחזרי. הייתי מחכה עוד 330 ימים רק שתחזרי חיה".

שני ומאי, אחיותיה של עדן: "אחותינו המדהימה עכשיו את המלאכית שלנו. אנחנו מבטיחות לך לשמור על אבא ואימא. ולשמור על הבית שיהיה שמח".

אלכס לובנוב הי"ד, בן 32 מאשקלון. בן לאוקסנה וגרגורי. התגורר באשקלון. נשוי למיכל, להם ילד בן שנתיים ותינוק בן 5 חודשים שנולד בעודו בשבי. ב-7.10 אלכס נחטף מהמסיבה. מהעדויות עולה כי אלכס חילץ אנשים ורץ עם עוד מספר אנשים ביער בארי. 

מיכל, אשתו של אלכס לובנוב הי"ד, ספדה לו: "נשבענו עד שהמוות יפריד בינינו ואיך הוא הפריד. אני מדברת עליך בלשון עבר. זה אמיתי שאלוקים לוקח את הטובים ביותר. אני רוצה להתמקד בטוב הלב שבך. באהבת האדם החיים והחופש שהנבלות לקחו ממך ב 7.10. במשך 11 חודשים שלחת לי אותות וסימנים שאדע שאתה שורד ואתה חזק.

אמרתי לכולם שאתה חוזר. בבקשה תקפוץ מאיזה מקום ותגיד שעבדת עליי. אני רוצה להגיד לך תודה. היית האבא והבעל הטוב בעולם. ויעידו פה כולם איזה לב יש לך. נתת לי זכות להיות אמא ואשתך. סליחה שלא הצלחתי להחזיר אותך. סליחה שנתתי לך ללכת למסיבה הארורה הזו. הייתי צריכה להתעקש שתישאר ולא תלך. סליחה שלא חזרת חי".

החטופים הישראלים ברצועת עזה אורי דנינו אלכס לובנוב עדן ירושלמי אלמוג סרוסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}