י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עוצרים את המדינה

נתב"ג, רשויות, עסקים, מערכת החינוך ועוד: כך תראה השביתה מחר

ההסתדרות הודיעה על השבתה כללית של המשק מחר מ-6:00 והפסקת המראות ונחיתות מנתב"ג מ-8:00 | גני הילדים לא יפעלו, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים יפעלו עד 11:45 | בנוסף הודיעו מספר רשויות מקומיות כי יצטרפו לשביתה מחר | הפירוט המלא בכתבה

נתב"ג, רשויות, עסקים, מערכת החינוך ועוד: כך תראה השביתה מחר
הדרך להמראות בנתב"ג צילום: פלאש 90

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע על שביתה כללית מחר (שני) במשק החל מהשעה 6:00 למשך יום אחד, לאחר רצח ששת החטופים בשבי חמאס. 

להשבתת המשק תצטרף מערכת הבריאות לשביתה חלקית: בתי החולים יעברו לעבוד במתכונת שבת. עם זאת, הקהילה קרי קופות החולים יעבדו כרגיל. ההסתדרות הרפואית אישרה לרופאים שמצפונם אינו מאפשר את המשך העבודה לשבות מחר. עם זאת, המרכז הרפואי לגליל בנהריה הוחרג ע"י כלל ארגוני העובדים בסקטורים השונים, וכבית חולים המצוי בקו עימות, הוא יעבוד מחר כרגיל.
 

בנוסף, הסתדרות המורים מצטרפת באופן חלקי לשביתה במשק כאשר גני הילדים יהיו סגורים מחר, בתי ספר יסודיים ייסגרו ב-11:45.

שדה התעופה בן גוריון יושבת ג"כ מחר החל מהשעה 08:00 בבוקר. יופסקו ההמראות והנחיתות.

כאמור, בהסתדרות מתכננים להשבית את כל המשק מחר ליום אחד, כאשר ככל הידוע יוחרגו בתי החולים ובתי המרקחת וכן מפעלים ביטחוניים, מפעלי המזון והחינוך המיוחד. 

"ממחר ב-6:00 - שביתה כללית", אמר בן דוד. "החלטתי שצריך להפסיק את ההפקרה של הכלכלה. חייבים להחזיר את מדינת ישראל לשגרה הגיונית. אנחנו בסחרור. אי אפשר יותר לעמוד מנגד. צריך להגיע לעסקה. עסקה יותר חשובה מכל דבר אחר".

עוד אמר בן דוד: "העסקה לא מתקדמת משיקולים פוליטיים. צריך להפסיק את השיסוי בחברה הישראלית. אנחנו כבר לא עם אחד, חייבים להפסיק עם זה. חייבים להחזיר את מדינת ישראל לשגרה הגיונית. אנחנו מקבלים שקים של גופות במקום עסקה.

"החל ממחר בשש בבוקר המשק הישראלי יושבת כולו. כרגע ההשבתה היא למחר, זה לא דבר פשוט להשבית את המשק. אני קורא לעם ישראל לצאת לרחובות ולכל הארגונים הכלכליים להצטרף לשביתה. חייבים לזעוק את זעקת העקורים והחטופים".

עו"ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין בירך על ההחלטה וקרא להצטרף למחאה בדרישה להשבת החטופים: "אני מברך על החלטתו של יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד להשבית את המשק מחר ולהצטרף למחאה בדרישה להשבת החטופים. זהו צעד מתבקש ומוסרי. לשכת עורכי הדין תצטרף למהלך ואני קורא בזאת גם לכלל עורכי הדין לשבות מחר מהפעילות ולהצטרף למחאה ולדרישה הציבורית להשבתם המיידית של כלל החטופים".

חברת הספנות צים סגרה היום את משרדיה ב-15:30 כדי לאפשר לעובדים להשתתף בהפגנות בתל אביב ובמקומות אחרים. עובדי צים יוכלו לצאת מחר ולהפגין ללא פגיעה בשכרם.

תנובה אף היא מצטרפת להסתדרות והודיעה כי תשבית מחר את מטה החברה לכל היום, ובנוסף תשבית למשך 101 דקות את כל מתקני החברה החיוניים, לרבות המפעלים, המחלבות והמרכזים הלוגיסטיים, כאות הזדהות עם משפחות החטופים, ועם 101 החטופים שנותרו בשבי.

אוניברסיטת רייכמן הודיעה כי מצטרפת למחאה ותסגור את שעריה מחר למשך 24 שעות "במחאה על מדיניות הממשלה המונעת עסקה לשחרור חטופים, ומעמידה את חייהם בסכנה קיצונית". אוניברסיטת רייכמן היא הראשונה שמצטרפת לגל המחאה. ועד ראשי האוניברסיטאות המייצג את אוניברסיטאות המחקר הצהיר היום כי הוא קורא לממשלה להביא לשחרור החטופים, אך בינתיים שאר האוניברסיטאות לא הודיעו על הצטרפות למחאה.

בנוסף, לא מעט רשויות מקומיות הודיעו כי מחר לא יקבלו קהל ויצטרפו למחאת מטה החטופים.

רון חולדאי, ראש העיר תל אביב, הודיע כי העירייה בראשותו מצטרפת להשבתה במחאה על הירצחתם של ששת החטופים. לדבריו, בשעות הבוקר והצהריים מחר לא תהיה קבלת קהל במשרדי העירייה, שתאפשר לכל עובדיה לשבות ולהצטרף למאבק המשפחות.

"עדן, כרמל, הרש, אורי, אלמוג ואלכס היו צריכים להיות עכשיו בבית. בחיים", כתב חולדאי. "ממשלת ישראל הפקירה אותם, אבל מדינת ישראל היא אנחנו. עיריית תל אביב־יפו מצטרפת לשביתה. צאו לרחובות". חולדאי – שתומך במחאה זה חודשים – הודיע על ההשבתה כמה שעות לאחר שערים אחרות כבר הודיעו על כך, בהן גבעתיים וכפר סבא.

ראש מועצה האזורית גזר, רותם ידלין, הודיע כי מחר לא תתקיים קבלת קהל וכי עובדיה יצאו להפגין עם מטה החטופים. 

גלית שאול, ראש המועצה האזורית עמק חפר, הודיעה כי לא תהיה קבלת קהל וכי מתארגנות הסעות מהיישובים השונים אל מוקד ההפגנה. רפי סער, ראש עיריית כפר סבא, הודיע כי משרדי העיריה ייסגרו היום ב-15:00 והעובדים ייצאו לכיכר החטופים להזדהות.

במועצה אזורית דרום השרון לא תהיה קבלת קהל, וראש המועצה, אשרת גני גונן, גם הודיעה כי עובדי ועובדות המועצה ייצאו לכיכר החטופים בהסעות מאורגנות ובערב ייצאו הסעות מהיישובים השונים במועצה. עיריית הרצליה לא תקיים מחר קבלת קהל ועובדיה ייצאו לכיכר החטופים. 

גם במועצה האזורית יואב ובמועצה האזורית באר טוביה לא יקבלו מחר קהל ועובדיהן יצטרפו למחאה בכיכר החטופים.

בנוסף, הודיעה קבוצת עזריאלי כי לא תקנוס עסקים וחנויות שיבחרו להצטרף לגל ההשבתות במשק. "בשעה קשה זו - קבוצת עזריאלי מתייצבת לצד משפחות החטופים, וקוראת למקבלי ההחלטות לקדם באופן מיידי עסקה לשחרורם" נכתב בהודעה של יו"ר הקבוצה דנה עזריאלי והמנכ"ל אייל חנקין. "הצלת החטופים אינה נושא פוליטי אלא נושא הומניטרי מהמעלה הראשונה וחובה על כולנו להתגייס ולעשות כל מה שניתן כדי להביא לשחרורם המיידי. קבוצת עזריאלי תאפשר חופש פעולה לכל אחד מבעלי העסקים בנכסיה, לנהוג בהתאם לשיקול דעתו וצו מצפונו בכל הנוגע להשבתה המתוכננת".

שביתה בבתי ספר שביתה ההסתדרות המשק הישראלי ארנון בר דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}