י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הפיגוע הקטלני

בן גביר: "דורש דיון על חוק מוות למחבלים והחזרת המחסומים ליו"ש"

השר בן גביר לרה"מ וראש המל"ל: דורש שוב להעלות לדיון בישיבת הקבינט את קידום חוק מוות למחבלים, והחזרת המחסומים בכל רחבי יהודה ושומרון

בן גביר: "דורש דיון על חוק מוות למחבלים והחזרת המחסומים ליו"ש"
השר בן גביר עם נתניהו צילום: מעיין טואף / לע״מ

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולראש המל"ל צחי הנגבי, בדרישה להעלות לדיון בישיבת הקבינט הצפויה להתקיים היום (ראשון) את קידום חקיקת עונש מוות למחבלים, ולקבל החלטה על הטלת סגר כללי הכולל פריסת מחסומים ברחבי יהודה ושומרון. 

השר בן גביר כותב במכתבו לראש הממשלה וראש המל"ל כי המציאות הביטחונית ביהודה ושומרון אינה מתקבלת על הדעת, ומזכיר כי בתחילת המלחמה הוטל סגר בידי הצבא על הכפרים והערים באיו"ש שכלל מחסומים - אך הם הוסרו בהדרגה, כאשר כיום נעים תושבי הרש"פ בחופשיות כמעט מוחלטת בצירים ביהודה ושומרון. 

לצד זאת, מציין השר בן גביר את הבשורה הקשה הבוקר על הירצחם של ששה חטופים בשבי חמאס. השר בן גביר מזכיר לנתניהו והנגבי כי על אף שנקבע כי כדי לקדם את חוק מוות למחבלים יש צורך לקיים דיון בישיבת הקבינט בנושא, מספר בקשות שהועלו מצידו, כולל מספר פעמים במהלך המלחמה, לא נענו. 

השר בן גביר כותב במכתבו: "התשובה להוצאה להורג של חטופינו בידי מחבלי החמאס, מחייבת מענה ישראלי כואב מאוד לחמאס. חוק עונש מוות למחבלים, שיוכל לאפשר לגזור עונש מוות על מחבלי הנוח'בה שאחראים על החטיפה והרצח, יוכל בהחלט להוות מענה שכזה". 

"לאור כל האמור לעיל, אבקש לקיים בישיבת הקבינט הצפויהח היום דיון בו נקבל החלטות על קידום מהיר של חוק עונש מוות למחבלים, והטלת סגר כללי הכולל פריסת מחסומים בכל רחבי איו"ש על הכפרים והערים, לצד הגברת הפעילות של צה"ל מול ארגוני הטרור השונים בו", חתם.

ראש הממשלה נתניהו איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}