י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הפיגוע באזור חברון

חוסל המחבל שרצח שלושה שוטרים | תיעוד: הלוחמים משגרים טיל על ביתו

בתום חילופי אש כבדים וירי טיל נ"ט, חוסל המחבל שביצע את פיגוע הירי באזור הר חברון, בו נפלו שלושה שוטרים | לוחמי יחידת דובדבן בהכוונת אמ"ן ושב"כ, כיתרו את המבנה באזור חברון ביצעו סיר לחץ, ירו טילי נ"ט וחיסלו אותו

חוסל המחבל שרצח שלושה שוטרים | תיעוד: הלוחמים משגרים טיל על ביתו
ירי טיל על בית המחבל צילום: מתוך התיעוד

כוחות צה"ל חיסלו את המחבל שביצע הבוקר (ראשון) את פיגוע הירי, בו נרצחו שלושה שוטרים בעת שנסעו עם רכבם בכביש 35, סמוך למחסום תרקומיא שבאזור הר חברון.

ירי טיל נ"ט על בית המחבל צילום: רשתות ערביות

המחבל חוסל בפעילות של לוחמי יחידת דובדבן בהכוונת אמ"ן ושב"כ, שכיתרו את המבנה באזור חברון ביצעו סיר לחץ, ירו טילי נ״ט וחיסלו את המחבל. לידו אותר נשק m16.

בפיגוע הקשה נפלן פקד אריק בן אליהו הי"ד, בן 37 תושב קרית גת, ש הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, הורים ו-2 אחיות; רנ"ג הדס ברנץ הי"ד, בת 53 תושבת שדה משה. הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים, נכדה, הורים ו-5 אחים ורס"מ רוני שקורי הי"ד, בן 61, תושב שדרות. הותיר אחריו אישה, בת, נכדה ושלושה אחים. 

מוקדם יותר הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים הערכת מצב ותחקיר ראשוני בזירת פיגוע הירי בצומת תרקומיא עם מפקד פיקוד המרכז, מאו״ג איו״ש ומח״ט יהודה. הרמטכ״ל התייחס לחשיבות המשך הגברת מאמץ סיכול הטרור, והמשך מאמץ ההגנה בצירים וביישובים.

"מדובר בפיגוע קשה מאוד, ראינו על תלולית בצד הכביש רכב עם סימני ירי, מהרכב חולצו 3 נוסעים, 2 גברים ואישה", סיפר חובש רפואת חירום במד"א צוריאל אדרי ופראמדיק מד"א דוד דהן שהגיעו ראשונים למקום. לדבריהם, "גבר ואישה כבני 30 היו מחוסרי הכרה עם פגיעות ירי בגופם, הם היו ללא דופק וללא נשימה, נלחמנו על חייהם וביצענו פעולות החייאה וכעבור דקות בסיוע כח רפואה של צה"ל נאלצנו לקבוע את מותה של אישה כבת 30".

"גבר כבן 50 שהיה גם הוא מחוסר הכרה סבל מפצעי ירי, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו למנחת המסוקים שם המתין מסוק מד"א שפינה אותו לבית החולים סורוקה במצב אנוש תוך פעולות החייאה. הגבר השלישי  כבן 30 פונה למנחת ולצערנו שם נקבע מותו", הוסיפו אנשי מד"א.

חובש בכיר במד"א מרדכי עזרן ופאראמדיקית מד"א אפרת הירש, סיפרו: "מהרכב חולץ גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם פצעי ירי הוא היה ללא דופק וללא נשימה הענקנו לו טיפול רפואי, נלחמנו על חייו ופינינו אותו למנחת סמוך לחבירה עם מסוק מד"א ולצערנו במנחת נאלצנו לקבוע את מותו."

חיסול מחבל מלחמת חרבות ברזל חברון צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}