י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בעקבות רצח החטופים

יו"ר ההסתדרות החליט להשבית מחר את המשק

עסקים רבים בכל רחבי הארץ הודיעו כי ישביתו את פעילותם החל מהערב, לאחר רצח החטופים | יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הזמין את משפחות החטופים לפגישה דחופה במשרדו | שורת עיריות ברחבי הארץ ישביתו את שירותיהן

יו"ר ההסתדרות החליט להשבית מחר את המשק
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד צילום: גלעד קוולרצ'יק

לאחר רצח ששת החטופים בידי חמאס, ובעקבות בקשת מטה משפחות החטופים - עשרות רבות של עסקים ועיריות ברחבי הארץ הודיעו כי יצטרפו לשביתה שתיערך מחר. 

מטה המשפחות להחזרת החטופים עידכן מוקדם יותר כי פנה לכל ראשי הוועדים ולכל החברות הגדולות במשק להשבית את המשק מחר לאות הזדהות עם משפחות החטופים ובקריאה "להפסקת הטרפוד ולעסקה עכשיו". המטה פנה ליו"ר ההסתדרות להצטרף לקריאה זו.

בעקבות בקשת המטה, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הזמין את משפחות החטופים לפגישה דחופה במשרדו. החל מהבוקר מופעל לחץ כבד על בר דוד, להשבית את המשק. 

גורם בכיר במגזר העסקי אמר ל"חדשות 12" כי "המספרים ברחובות יקבעו. אם יהיו אלפים רבים ברחובות הערב, יגבר הסיכוי להשבתה. בכינוס החירום הערב אישרו הגעה מאות מראשי המשק, ההייטק, ראשי ערים ומנהלי בתי חולים. ההחלטה שלנו תושפע ממה שיקרה בכבישים הערב".

ראש עיירית תל אביב רון חולדאי, הודיע כי העירייה תצטרף לשביתה מחר וכתב ברשת החברתית X: "עדן, כרמל, הרש, אורי, אלמוג ואלכס היו צריכים להיות עכשיו בבית. בחיים. ממשלת ישראל הפקירה אותם, אבל מדינת ישראל היא אנחנו. לאות הזדהות עם החטופים ומשפחותיהם, עיריית תל אביב-יפו מצטרפת לשביתה. מחר, החל משעות הבוקר ועד לצהריים לא תהיה קבלת קהל ונאפשר לכל העובדות והעובדים לצאת ולתמוך במאבק המשפחות. צאו לרחובות". 

גם עיריית רעננה הצטרפה לשביתת הזדהות ומחר משרדי העירייה יהיו סגורים לקבלת קהל. רפי סער, ראש עיריית כפר סבא הודיע אף הוא על הצטרפות לשביתה בכדי לאפשר לעובדי העירייה לצאת לרחובות. 

לצד זאת, עירית גבעתיים הודיעה שתשבות מחר, ולא תהיה קבלת קהל. ראש העיר רן קוניק הודיע: "עיריית גבעתיים תשבות מחר, לא תהיה קבלת קהל ועשרות עובדים עם ייצוג של תלמידי תיכון, יצאו למטה החטופים. ‏אני קורא לחבריי ראשי הערים להצטרף. ‏יש להחזיר את החטופים מיידית. ‏הקונספציה שלפיה לחץ צבאי מחזיר חטופים חיים קרסה, ואין מקום לעוד הסברים". גם ראש העיר הוד השרון אמיר כוכבי הודיע כי עיריית הוד השרון תסיים עבודתה ב-15:00.

בנוסף, עשרות רבות של בתי עסק, מסעדות, ומשרדים הודיעו על השבתה החל מהשעה 18:00. שרונה מרקט ועזריאלי הודיעו כי יאפשרו לעסקים ששוכרים אצלם לסגור את דלתותיהם בערב. 

מקבוצת עזריאלי נמסר: "בשעה קשה זו - קבוצת עזריאלי מתייצבת לצד משפחות החטופים, וקוראת למקבלי ההחלטות לקדם באופן מיידי עסקה לשחרורם. קבוצת עזריאלי תאפשר חופש פעולה לכל אחד מבעלי העסקים בנכסיה, לנהוג בהתאם לשיקול דעתו וצו מצפונו בכל הנוגע להשבתה המתוכננת".

מטה ההייטק בישראל פנה לכל עובדי ענף ההייטק וקרא להם להגיע להפגין הערב: "לא יושבים היום בבית, יוצאים לרחוב עם המשפחות. היום התבשרנו בכאב ובשברון לב על הרצחם בשבי של הרש גולדברג, עדן ירושלמי , כרמל גת, אלמוג סרוסי, אלכס לבנוב ואורי דנינו. בואו נעמוד עם משפחות ונקרא ביחד איתם לממשלת ישראל לחתור לעסקה מיידית שתשיב את אחינו ואחיותינו כולם הביתה ולהציל מייד את החטופים שנותרו בידי החמאס".

ארגון "החלוקים הלבנים", מחאת הרופאים נגד הממשלה, כתב היום בתגובה לרצח החטופים: "רופאות ורופאים יקרים, נשות ואנשי בריאות הגוף והנפש. המומים וכואבים בבוקר הזה, אנחנו מצטרפים למטה המשפחות בקריאה לצאת לרחובות ולעצור את המדינה עד לחזרת החטופים. ככל שעבודתכם מאפשרת, וכמובן תוך המשך מענה דחוף ומציל חיים, אנו קוראים לכם לצאת עכשיו ובמהלך היום לשער בגין, לכיכר החטופים או למוקדי הפעילות הנוספים. עצרו לשעה, שעתיים, או למשך כל היום, שבו במרפאה או בצעדות".

חטופים ארנון בר דוד מטה משפחות החטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}