י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
לישון בלב רגוע

איזה סיוט: זו הסיבה שהתינוק בכה כל הלילה ולא נרדם

לישון בלב רגוע: הדרך ללילה רגוע ושקט יותר לתינוק – וגם להורים • כדי להגביר את הסיכוי לשנת לילה טובה יותר, הנה כמה עצות זהב להורים

איזה סיוט: זו הסיבה שהתינוק בכה כל הלילה ולא נרדם
תינוק צילום: שאטרסטוק

החודשים הראשונים לחיי התינוק הם זמן קסום ומלא אושר, אך הם יכולים להיות גם מאתגרים מאוד.  בשלב הזה, מערכת העיכול של התינוק מתפתחת וזהו תהליך שמלווה לעיתים קרובות בכאבי בטן ובבעיות עיכול מסוגים שונים.

מעבר לחוסר האונים של ההורים. הלילות הלבנים ואיכות השינה הקטועה של ההורים משפיעים ישירות על היום כולו.

מה גורם לתינוק לאי שקט, איך אפשר לסייע לו, ועל הדרך גם לאפשר לעצמנו שנת לילה טובה יותר? מומחי סימילאק למהדרין מבית אבוט מסבירים.

למה הוא בוכה?

מאד מתסכל לראות תינוק שבוכה, אבל צריך לזכור שהבכי הוא בעצם הדרך של התינוק לתקשר.

כך הוא מספר לנו אם קר או חם לו, אם הוא עייף, רעב או אולי חש כאב ואי-נוחות.

אין ספק כי התזונה האידיאלית לתינוקות היא כמובן הזנה טבעית בחלב אם.

כשמדובר בעיכול, ישנה השפעה רבה לתזונת התינוק, לכן כשבוחרים להזין את התינוק בפורמולה, חשוב לבחור בזו שתיתן לו את הרכיבים החיוניים ותתמוך בעיכול קל.

אנחנו בסימילאק למהדרין מציעים הרכב ייחודי שהוכח כתומך בעיכול אצל תינוקות, בין השאר בזכות הרכב שמנים ייחודי ללא שמן דקל. במחקרים נמצא כי לתינוקות שניזונו מסימילאק ללא שמן דקל היו יציאות רכות יותר ופחות מקרי עצירות בהשוואה לתינוקות שניזונו מפורמולה עם שמן דקל.

הוא עוד צריך לעכל את זה

תינוקות רבים, כ-10% עד 15% מכלל התינוקות, סובלים מקוליק – כאבי בטן שנובעים מהתפתחותה של מערכת העיכול. התקפי בכי כאלה עלולים להחמיר בשעות הערב, והבשורה הטובה היא כי לרוב עד גיל שלושה חודשים, הקוליק פוחת ואיתו גם הבכי והעצבנות. כשיודעים לזהות מה מציק לתינוק, ניתן לסייע לו להתגבר על הבעיה ולהיות רגועים יותר.

קוליק התינוק בוכה למעלה משלוש שעות ביום, פחות שלושה ימים בשבוע ולמשך שלושה שבועות, מכווץ את הבטן ואת הרגליים ומאגרף את כפות הידיים ?עיסוי עדין של הגב התחתון כשהתינוק שוכב על הבטן ונשען על הירך שלכם עשוי להקל, גם אמבטיה חמה,  הוצאת אוויר אחרי האוכל ונדנוד עדין יכולים לסייע.

אם התינוק ניזון מפורמולה, שקלו להחליף אותה בפורמולה עדינה יותר לעיכול.

פליטות מוגברות (ריפלוקס) רצוי להחזיק את התינוק במצב אנכי במשך כחצי שעה אחרי ההאכלה, להימנע מטלטולים, מקפיצות או מהשכבה על הבטן. גם ישיבה בסלקל יכולה להפעיל לחץ על הבטן.

ריפלוקס סמוי - לעיתים תוכן הקיבה עולה לוושט וחוזר לקיבה בלי להיפלט החוצה. ריפלוקס סמוי קשה יותר לזיהוי. הוא עלול להסב לתינוק כאבים חזקים ותחושת צרבת, ולכן לעיתים רבות כל האכלה מלווה בבכי ובחוסר שקט. רופא מומחה גסטרו-ילדים יוכל להעריך את המצב ולהציע טיפול.

תופעות נפוצות נוספות הן אי סבילות ללקטוז, גזים, צירות ועוד.

לילה טוב מתחיל

מעבר לבעיות העיכול, כדאי לשים לב לדברים נוספים הקשורים לשגרת השינה של התינוק.

כדי להגביר את הסיכוי לשנת לילה טובה יותר, הנה כמה עצות זהב להורים:

שגרה קבועה תינוקות מרגישים בטוחים ורגועים יותר כשיש להם שגרה קבועה.

קביעת זמן שינה אחיד ושגרת פעילויות לפני השינה יכולות לסייע לתינוק להיכנס לשינה בצורה חלקה.

סביבת שינה נוחה יצירת סביבה רגועה ושקטה עם תאורה נמוכה וטמפרטורה מתאימה בחדר השינה יכולה לסייע לתינוק לישון טוב יותר.

רוטינת השכבה פעילויות מרגיעות כמו אמבטיה חמה או קריאה בספר לפני השינה יכולות לעזור לתינוק להירגע ולהתכונן לשינה. רוטינה זו מספקת לתינוק תחושת ביטחון ומסייעת לו להיכנס למצב שינה בצורה טבעית.

תזונה מתאימה מומלץ להאכיל את התינוק לקראת השינה. תינוק שבע הוא תינוק רגוע יותר.

חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק.  אם בחרתם להזין את תינוקכם בפורמולה, חשוב לבחור בפורמולה עדינה שמאפשרת עיכול קל יותר, מה שמשפיע ישירות על איכות השינה.

מנשא או נדנדה אביזרים אלה יכולים לעזור להרגיע את התינוק ולסייע לו להירדם בצורה רגועה. התנועה הקלה והחום יכולים להעניק לתינוק תחושת ביטחון ולעזור לו להירדם בקלות.

צוות המומחים של סימילאק עומד לרשותכם 1800-656-501

סימילאק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}