י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
למד מטעויות

התוכנית של הרמטכ"ל האוקראיני הפתיעה את הרוסים, הקצינים שלו היו בהלם

הגנרל אולכסנדר סירסקי למד ממתקפת הנגד הקודמת של אוקראינה ושמר את הפלישה האוקראינית לרוסיה בחודש שעבר בסוד. הרמטכ"ל האוקראיני סיפר לקצינים בכירים על התכנית, וקצין בכיר מחטיבה 61, סיפר שתגובתו הראשונית הייתה הלם

התוכנית של הרמטכ"ל האוקראיני הפתיעה את הרוסים, הקצינים שלו היו בהלם
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: צבא אוקראינה

רמטכ"ל אוקראינה נפגש עם קצינים בכירים בפגישה חשאית בסוף יולי, שם חשף תוכנית נועזת לתקוף את רוסיה. הגנרל אולכסנדר סירסקי אמר לקצינים, כי התכנית תשבש לרוסיה את התכניות, וזאת תהיה הפלישה הגדולה הראשונה לרוסיה מאז מלחמת העולם השנייה.

אחד הנוכחים, קצין בכיר מחטיבה 61, סיפר שתגובתו הראשונית הייתה הלם. המבצע הדהים את רוסיה כאשר יצאה לדרך ב-6 באוגוסט, האוקראינים עקפו את ההגנות הרוסיות החלשות ותפסו במהירות כ-100 ערים וכפרים באזור קורסק ברוסיה. 

הפלישה הביכה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, העלתה את המורל של האוקראינים לאחר שנה של מלחמת הגנה קשה, והראתה לארה"ב ולתומכים אחרים שלאוקראינה יש עדיין מה למכור.

"שברנו את המיתוס שרוסיה היא מדינה בלתי מנוצחת", אמר הקצין הבכיר האוקראיני ארטם חולודקביץ' בראיון ל'וול סטריט ג'ורנל', "עשינו משהו שאף אחד לא עשה 80 שנה".

כעת, בשבוע הרביעי מאז הפלישה, אוקראינה רושמת הישגים בשדה הקרב גם כאשר רוסיה שלחה תגבורת. לפחות 2,000 חיילים רוסים תקועים ליד נהר, ולא יכולים לזוז. האוקראינים הפציצו את הגשרים.

המבצע בקורסק זכה לשבחים כלליים על התכנון, החשאיות והמהירות שלו. אנליסטים וקצינים אוקראינים אמרו כי ברור שסירסקי הסיק מסקנות ממתקפת הנגד הכושלת של אוקראינה בקיץ 2023, כאשר אוקראינה התייעצה עם ארה"ב ועם שותפות מערביות אחרות.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח, כי רק מספר קטן של קצינים בכירים השתתפו בפגישות עם הרמטכ"ל, כדי לתכנן תוכניות מפורטות לפלישה. סירסקי השתמש בחטיבות התקיפה האוויריות ה-80 וה-82, כדי להוביל את הפלישה ולא הודיע ​​לארה"ב על התוכניות.

כעת, אוקראינה מנצלת את חוסר המוכנות הרוסית כדי לפגוע עמוק יותר בעורף, ויוצרת את מה שזלנסקי כינה "אזור חיץ" כדי למנוע פעולות צבאיות רוסיות נגד אוקראינה. אוקראינה עדיין לוקחת שבויים רוסים נוספים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}