י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
שולטים בהגנת סייבר

מאחורי הקלעים: בוגרי 8200 הקימו חברות הנסחרות במיליארדים

סנאז ישר, שעלתה לישראל מאיראן בגיל 17, גויסה ליחידה 8200 תוך כדי לימודי ביולוגיה באוניברסיטת תל אביב. בשלב מוקדם של התהליך, קצין הביא אותה לחדר ישיבות ללא חלונות והראה לה כיצד לפרוץ למכשיר של קצין צבא איראני וליירט את התקשורת שלו

מאחורי הקלעים: בוגרי 8200 הקימו חברות הנסחרות במיליארדים
אגף המודיעין. אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

בוגרי יחידה 8200, הידועה ביכולות המתקדמות שלה בתחום אבטחת הסייבר ולוחמת סייבר, הקימו עשרות חברות אבטחת סייבר. אחרים הפכו לבעלי הון בזכות עצמם ומהווים מנטורים לבוגרי יזמים. 

ישנן לפחות חמש חברות טכנולוגיה שהוקמו על ידי בוגרי  8200 הנסחרות בבורסה בארה"ב, בשווי של כ-160 מיליארד דולר. בנוסף יש חברות פרטיות שפותחו על ידי חיילים לשעבר מ-8200 שוות מיליארדים, כך מדווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

חברת אבטחת הענן הגדולה, Wiz, כמעט חתמה ביולי על עסקה של 23 מיליארד דולר עם גוגל. זו הייתה אמורה הרכישה הגדולה ביותר של גוגל אי פעם. לאחר שהשיחות נכשלו, מנכ"ל Wiz אסף רפפורט בוגר 8200 אמר לעובדים שהוא רוצה להגיע להכנסות של מיליארד דולר לפני רישום החברה בשוק הציבורי.

על פי העיתון, מנהלי חברת Wiz ובוגרי 8200 מתמקדים באיך לשמור על ביטחון חברות גדולות - עם מיומנויות שלמדו מתקופת הצבא. הם והחברות שהם בנו הפכו לסחורה מבוקשת, בזמן שתעשיות נוספות מעבירות כמויות אדירות של מסמכים עסקיים לענן - אשר נתון תחת התקפה מתמדת של האקרים. בעוד בעבר בוגרי 8200 כמעט ולא דיברו על השירות שלהם, עכשיו הם מדברים עליו בגלוי בהודעות לעיתונות כדי למשוך לקוחות וכספי השקעה עבור הסטארט-אפים שלהם.

חברת Palo Alto Networks, חברת אבטחת הסייבר הגדולה ביותר הנסחרת בבורסה, ובעצמה תוצר של 8200, רכשה כמה חברות בראשות בוגרי היחידה בשנים האחרונות. Greylock Partners ו-Sequoia Capital, שתיים מחברות ההון הבכירות ביותר בעמק הסיליקון, שכרו לאחרונה שותפים מישראל.

"זה כמעט גורם לך להרגיש שאתה יכול לעשות הכל", אמר ל'וול סטריט ג'ורנל' קובי סמבורסקי על שש שנותיו ביחידה 8200. סמבורסקי הקים את חברת ההון 'גלילות קפיטל פרטנרס' ב-2011 וקראה לה על שם הבסיס של היחידה. "עברתי מצבים קשים יותר, אז מה דדליין? מה זה מתחרה? מה זה משקיע? הכל נראה קל יותר".

סנאז ישר, שעלתה לישראל מאיראן בגיל 17, גויסה ליחידה 8200 תוך כדי לימודי ביולוגיה באוניברסיטת תל אביב. בשלב מוקדם של התהליך, קצין הביא אותה לחדר ישיבות ללא חלונות והראה לה כיצד לפרוץ למכשיר של קצין צבא איראני וליירט את התקשורת שלו.

"האדרנלין שאתה מרגיש בדם שלך באותו רגע הוא לא משהו שאני יכולה להשוות לשום דבר אחר", אמרה ישר לעיתון. היא שירתה במשך 15 שנים, ובסופו של דבר פיקחה על מחלקה של אנליסטים.

8200 סייבר גלילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}