י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

הפתעה בים: הדולפינה המוכרת נצפתה עם גור חדש מול חופי אשקלון

במהלך סקר דולפינים שנערך מול חופי אשקלון, התגלה כי הדולפינה המוכרת רפאלה הביאה לעולם גור חדש. התיעוד המרגש מציג את האם והגור שוחים יחד, והגור הקטן מבצע קפיצות קטנות. בנוסף, נצפו חברי להקה נוספים, ביניהם דולפין שהחלים מפציעה קודמת

הפתעה בים: הדולפינה המוכרת נצפתה עם גור חדש מול חופי אשקלון
הגור החדש של הדולפינה רפאלה צילום: ד"ר אביעד שיינין, דלפיס

במהלך סקר דולפינים שנערך ב-22 באוגוסט מול חופי אשקלון, התגלה כי הדולפינה המוכרת רפאלה הביאה לעולם גור חדש. צוות המחקר של דלפיס, בהובלת ד"ר אביעד שיינין, זכה לצפות באם הטרייה ובגורה הקטן שוחים יחד בשמחה.

הלהקה מול חופי אשקלון צילום: ד''ר אביעד שיינין, דלפיס

הגור, שעדיין יונק מאמו, הראה סקרנות רבה והצליח להרשים את הצוות בקפיצות קטנות ומלאות חן. בנוסף לרפאלה ולגורה, נצפו חברי להקה נוספים, ביניהם דולפין שהחלים מפציעה קודמת כתוצאה ממגע עם ציוד דיג.

הגילוי המרגש הזה מעיד על בריאותה של אוכלוסיית הדולפינים באזור ומדגיש את החשיבות של מאמצי השימור. כל תצפית של דולפינים תורמת להבנה מעמיקה יותר של חייהם ומאפשרת לנו לנקוט בצעדים הנדרשים לשמירה על בית הגידול הימי שלהם.

ד"ר אביעד שיינין, דלפיסאחד מחברי הלהקה נצפה בפעם האחרונה כשהוא פצוע כתוצאה מציוד דיג צילום: ד"ר אביעד שיינין, דלפיס

הסקר נערך בהובלת ד"ר אביעד שיינין, מנהל מרכז הדולפין והים של דלפיס וראש תחום טורפי־על בתחנת מוריס קאהן לחקר הים של אוניברסיטת חיפה, במסגרת המחקר ארוך השנים על אוכלוסיית הדולפינים המקומית ובזכות תרומה של מתנדבת העמותה וסירה של מועדון סייל לה וי אשקלון.

יממה לאחר הסקר התקבל בידי עמותה דיווח נוסף על אותם חברי להקה (כן, כן, גם רפאלה והגור נראו ביניהם :-) ), הפעם הם נצפו מול הרצליה על ידי מדריך מועדון היאכטות שיא גל, משה כהן, שסיפר: ״הדולפינים ליוו אותנו כשעתיים וחצי, המשפחה הזו עם הקטנציק, 1 מייל מהחוף, בפינה דרומית של המרינה הרצליה״.

עמותת דלפיס דולפינים אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}