י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"התגלו במלוא עוצמתם"

הפרשן החרדי מספר על המסע שלו עם משפחת גולדברג-פולין

הפרשן ישראל כהן שמלווה את משפחות החטופים, מספר על תחושותיו בבוקר הקשה. "רק בשבוע שעבר הוא ביקש ממני פעם נוספת להתפלל עבור בנו"

הפרשן החרדי מספר על המסע שלו עם משפחת גולדברג-פולין
ג'ון פלין לצד הגה"צ הרב שמעון גלאי צילום: באדיבות המצלם

מאז אוקטובר הארור, לקח על עצמו הפרשן ישראל כהן משימה, שהפכה למשימת חייו: ללוות את משפחות החטופים שבניהם ויקיריהם נמקים בשבי החמאסי ולהגביר את המודעות בחברה החרדית לחשיבות המאמצים להשבתם בכל מחיר.

כהן מספר על משפחת גולדברג-פלין צילום: רשת 13

הבוקר (ראשון), עם היוודע על השבתם של גופות ששת החטופים הצעירים שנרצחו בימים האחרונים על ידי מחבלי חמאס, שוחחנו עם כהן שסיפר לנו על המסע שעבר עם המשפחות ועל הקשר הקרוב שהיה לו עם אביו של הרש גולדברג-פולין, ג'ון ורעייתו רייצ'ל.

"לא מעט מבני משפחות החטופים התגלו במלוא עוצמתם כסמלים, כמנהיגים", מסביר כהן, "הרי בנאדם שלוקחים לו בצורה כזאת את הילד, מאבד את עצמו לדעת. אבל לא הם".

באדיבות המצלםכהן עם ג'ון פליןצילום: באדיבות המצלם

הוא מוסיף: "היינו עם ג'ון ורייצל גולדברג פולין אצל בתי גדולי ישראל, והם חיזקו והתחזקו. רק בשבוע שעבר הוא ביקש ממני פעם נוספת להתפלל עבור בנו".

"בהמשך" מתאר כהן, "הם התגלו במלוא עוצמתם כאשר פעלו ברמה הבינלאומית והעלו את המודעות לחטופים - במיוחד אצל הנשיא ביידן, עמו נפגשו מספר פעמים ונכנסו לו ללב, ואף הגיעו לשער המגזין "טיים" היוקרתי".

ישראל כהןהודעה שקיבל כהן מג'וןצילום: ישראל כהן

"מאמץ נוסף היה כאן בארץ", מציין כהן, "כל פעם שמשפחת גולדברג-פלין הגיעה לכיכר החטופים, התלווה אליהם השגריר האמריקאי ג'ק לו והם חיברו אותו לנושא והציפו את המצוקה ברמה הבינלאומית".

"שיא השפעתם" הוא מזכיר, "הגיע בנאומם המרגש בוועידה של המפלגה הדמוקרטית, שבמקום שתציף מסרים אנטי-ישראלים, עסקה במצוקתם של משפחות החטופים".

כהן מסביר כי הייחודיות של מספחת גולדברג-פלין מתבטאת "בחיבור בין יהדות-ישראליות-ואמריקאיות יחדיו. הם ידעו לדבר לכולם ובנועם. בקריאה לתפילה".

הגה"צ הרב שמעון גלאי עם ג'ון פלין צילום: באדיבות המצלם

כהן מוסיף כי "היה גם כינוס שארגן הרב רפאל מאיר עם הרב גלאי ששר יחד עם ג'ון ברגעים מרטיטים במיוחד. כך גם דיברתי איתו ברדיו לא מעט בתוכנית הבוקר שלי ושם שאבתי כוח ממנו, מהעוצמות שלו".

"למרות הכאב העצום הבוקר", אומר כהן, "אמשיך לעמוד בקשר עם המשפחות, להציף את חשיבות פדיון שבויים בחברה החרדית ובכלל בחברה הישראלית, בתקווה שנקבל בשורות טובות יותר בהמשך".

הרש גולדברג פולין בני משפחות החטופים ישראל כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}