י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
גרם לפציעתה

מח"ש תחקור את פגיעת הפרש באחות החטוף; ביקורת על מעצר הרופא שטיפל בה

מח"ש פתחה בבדיקת האירוע שבו פגע פרש משטרתי באחותו של החטוף מתן צנגאוקר בהפגנה בתל אביב, פגיעה שגרמה לפציעתה. במקביל, המשטרה סופגת ביקורת חריפה גם על מעצרו של הרופא שטיפל בה בזירה, בכיר בבית החולים בילינסון

מח"ש תחקור את פגיעת הפרש באחות החטוף; ביקורת על מעצר הרופא שטיפל בה
העצרת לשחרור החטופים צילום: מטה משפחות החטופים

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה היום (ראשון) בבדיקת האירוע מאמש שבו פגע פרש משטרתי בנטלי צנגאוקר, אחותו של החטוף מתן צנגאוקר, במהלך הפגנה בתל אביב. 

מהמחלקה נמסר כי "אגף החקירות במח״ש פתח בבדיקת מכלול האירועים סביב פגיעתה של נטלי צנגאוקר מפרש משטרה, בעת הפגנה שהתקיימה אמש בצומת הרחובות בגין, נמיר ושאול המלך בת״א".

צנגאוקר, אחותו הצעירה של החטוף נרמסה אמש על ידי פרש משטרתי במהלך ההפגנה השבועית לשחרור החטופים בגשר הקריה. צנגאוקר בת ה-19 הועברה לבית החולים איכילוב, שם פרסמה סרטון בו אמרה: ״גם פרש משטרתי לא יעצור אותי מלהפגין למען מתן ושאר החטופים, מחר יוצאים כולם להפגין בשבילם״.

בנוסף לפגיעה בצנגאוקר, השוטרים עצרו את סגן מנהל מחלקת השתלות בבית החולים בילינסון, ד"ר ולדימיר טנק שהעניק לנפגעת טיפול רפואי במקום. בהמשך הוא שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים, והמשטרה סופגת ביקורת חריפה על הצעד שמונע ממנו להתייצב במקום עבודתו ולהציל חיים. 

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו"ר ההסתדרות הרפואית דורש מהמשטרה לשחררו לאלתר: ״הפגיעה נמשכת כעת כי ד"ר טנק ב-5 ימי מעצר בית ללא סיבה ולא יכול להגיע לעבודתו החשובה במחלקת ההשתלות בבילינסון״.

ח"כ נעמה לזימי התייחסה לאירוע: "נטלי צנגאוקר נרמסה על ידי פרש בברוטאליות ואלימות וכרגע מאושפזת. הרופא שניסה לסייע לה הוא סגן מנהל מחלקת השתלות בבילינסון - נעצר בעודו מעניק סיוע רפואי. כרגע מנהל המחלקה בחו"ל ואם יש השתלת חירום סגן המנהל לא נמצא! הוא איפשהו אצל השוטרים כי אנחנו לא מוציאים באיזו תחנה הוא. פניתי לשר הבריאות וראש המטה שלו שיפעלו בנושא. המשטרה איבדה את זה ויש לכך השלכות מרחיקות לכת על שלום הציבור ובריאותו".

תיעוד ממצלמת הקסדה של השוטר המתאר את השתלשלות האירוע צילום: דוברות המשטרה

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: בנוגע למעצר החשוד בתקיפת הפרש, במסגרת הפגנה בלתי חוקית, קומץ מפגינים הפרו את הסדר הציבורי והמשטרה נאלצה להפעיל פרשים, במטרה לבלום את המפגינים אשר חסמו את הכביש והתעמתו עם השוטרים. בניגוד לנטען, במהלך פיזור המפגינים שחלקם ניסו לרדת לאיילון, תקף המפגין שהיה אקטיבי במהלך ההפגנה את הפרש, תוך שהוא אוחז ברגלו של הפרש ודוחף את הסוס, שהרי הדבר סיכן את הפרש ועלול היה לגרום לנפילתו. בעת מעצרו של החשוד הוא ניסה להימלט בריצה מהשוטרים שהצליחו לתפוס ולעצור אותו.

 

המחלקה לחקירת שוטרים מח"ש מתן צנגאוקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}