י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
כל כולו חסד

הלם בקהילה: רבי חיים רכניצר ז"ל נפטר מדום לב בגיל 52

בצער רב התקבלה הידיעה על פטירתו הפתאומית של הרב החסיד רבי חיים רכניצר ז"ל, מחשובי חסידי דושינסקיא ומראשי עסקני המוסדות בויליאמסבורג שהלך לעולמו בפתע פתאום בגיל 52 לאחר דוב לב פתאומי

הלם בקהילה: רבי חיים רכניצר ז"ל נפטר מדום לב בגיל 52
הרה"ח ר' חיים רכניצר ז"ל  צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מארה"ב הגיעה הידיעה הקשה והמעציבה על פטירתו הפתאומית של הרה"ח ר' חיים רכניצר ז"ל מחשובי חסידי דושינסקיא בויליאמסבורג שנפטר בפתאומיות לאחר דום לב והוא בן 52.

המנוח ז"ל נולד בי"ז סיון תשל"ב בשכונת גבעת שאול בירושלים, לאביו הרה"ח ר' משה יהודה רכניצר ז"ל מחשובי תלמידי האדמו"ר מהרי"ם דושינסקיא זצ"ל גאב"ד 'העדה החרדית', ומחשובי תושבי קרית שומרי החמות בגבעת שאול בירושלים, ולאמו מרת צפורה ע"ה.

בילדותו למד בת"ת דושינסקיא בירושלים ובהגיעו למצוות נכנס ללמוד בהיכל ישיבת 'בית יוסף צבי' דושינסקיא בצלו של האדמו"ר מהרי"ם דושינסקיא זצ"ל שם התקרב למורו ורבו המובהק.

עוד משחר נעוריו, התבלט רבי חיים במעשי החסד שלו ובנכונותו התמידית לסייע לכל דורש. לא היה זה מפתיע כי במשך שנים רבות עמד בראש 'חברות תהילים', ''תפלה למשה''. לנוער, עדינות נפשו הייתה כה מופלאה, וברגישות מיוחדת ניהל את החברות באותם שנים, הזכורות לטוב לכל מי שזכה להשתתף בהן.

רבי חיים זכרונו לברכה, היה מוכר לכל כאיש שכולו חסד ואהבת הבריות. פניו המאירות האירו את סביבתו תדיר. חברים ומכריו מספרים בערגה על אישיותו הצנועה והטובה, והכל בהצנע לכת, על שקידתו בתורה מתוך אהבה טהורה.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו שתחי' בתו של הרה"ח ר' משה אריה היילברון מחשובי חסידי סאטמר בוויליאמסבורג ולאחר נישואיו קבע את מגוריו במקום.

המנוח ז"ל היה חסיד דושינסקיא בלב ונפש ודבק בכל עוז ברבו המובהק הרבי מהרי"ם זצ"ל לאחר הסתלקותו בשנת תשס"ג דבק בלב ונפש בצל בנו ממשיך דרכו וממלא מקומו יבדלחט"א האדמו"ר מדושינסקיא אליו היה דבוק בכל נימי נפשו, וכן הרבי קרבו וחיבבו מאוד.

היה מגיעים לעיתים תכופות להסתופף בצל הרבי בירושלים בחגים ומועדים ולא עשה שום צעד ללא ששאל את הרבי.

היה עסקן נלהב למען כל קדשי בית דושינסקיא ובכל פעם שהיו צריכים איזה טובה עסקנות למען המוסדות היה ר' חיים הכתובת והיה מקיים את הבקשה במסירות ובנאמנות וליבו היה ער לכל דבר שבקדושה בתוככי הקהילה.

בויליאמסבורג היה מחשובי מתפללי ביהמ"ד דחסידי דושינסקיא ברחוב ראסס סטריט והיה מקורב לרב הקהילה הרה"צ רבי צבי יששכר דוב כץ זצ"ל, רב קהילת 'בית יוסף צבי דושינסקיא' בויליאמסבורג. 

למחייתו עסק המנוח ז''ל בחנות דגים, שם קיבל את כל אחד בסבר פנים יפות. הלקוחות מספרים: היה תענוג להיכנס אליו לקנות, תמיד אהב לשמוע ולומר דבר תורה גם בעת עיסוקו. תמיד נשא ונתן באמונה וקבע עיתים לתורה, וחינך את בניו לשם ולתפארת בדרכי אבותיו ורבותיו.

היה מסור מאוד למוסדות דושינסקיא, בשנים הראשונות של התייסדות משרדי איחוד מוסדות דושינסקיא בארה"ב ר' חיים היה מארגן את כל הדינרים והמגביות של המוסדות בארה"ב ועמד לימין מנהלי ושדר"י המוסדות שהגיעו מארה"ק.

הבוקר יום ראשון, עם צאת השבת בארצות הברית, נמצא רבי חיים ז''ל על ידי בני משפחתו כשהוא יושב על כיסאו, ללא רוח חיים כתוצאה מדום לב. למרות מאמצי ההחייאה המסורים של אנשי חברת הצלה באזור שעמלו ללא לאות במשך כשעה, לא עלה בידם להשיב את רוחו. רבי חיים השיב נשמתו ליוצרה, למגינת לב כל משפחתו.

הותיר אחריו אלמנה ושבעה יתומים, זרע ברך ה'. שלמגינת לב לא זכה להשיא אף אחד מהם. בנו הבכור שוקד על תלמודו בישיבה בירושלים. אחיו: הרב זאב רכניצר, משמש כגבאי בבית המדרש דושינסקיא בלונדון, ואחיו, רבי יוסף דוד, נמנה על חשובי החסידים בבית שמש. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות דושינסקיא ויליאמסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}