ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
השפעת הסנקציות

איראן זקוקה ליותר מ-100 מיליארד דולר בהשקעות זרות

נשיא איראן אומר שמדינתו זקוקה ליותר מ-100 מיליארד דולר בהשקעות זרות. הוא אמר בזמן שהיה בניו יורק הוא ייפגש עם גולים איראנים כדי להזמין אותם להשקיע באיראן. מתוך יותר מ-8 מיליון יוצאי איראן, כ-1.5 מיליון איראנים חיים בארצות הברית

איראן זקוקה ליותר מ-100 מיליארד דולר בהשקעות זרות
ערימת שטרות איראניים צילום: Iran international

נשיא איראן אמר ביום שבת כי ארצו זקוקה לכ-100 מיליארד דולר בהשקעות זרות כדי להשיג יעד שנתי של צמיחה כלכלית של 8% מהשיעור הנוכחי של 4%. דבריו של, מסעוד פזשכיאן שנבחר ביולי, הגיעו בראיון הראשון שלו בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית האיראנית.

פזשכיאן אמר שאיראן צריכה עד 250 מיליארד דולר כדי להגיע ליעדה, אבל יותר ממחצית אפשר להביא ממשאבים מקומיים. מומחי כלכלה אומרים שצמיחה בתוצר של 8% תפחית את האינפלציה הדו-ספרתית ואת שיעורי האבטלה, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

מאות ישויות ואנשים באיראן מהבנק המרכזי ופקידי ממשל ועד ליצרני מל"טים וחלפני כספים כבר תחת סנקציות בינלאומיות, רבים מהם מואשמים בתמיכה מהותית במשמרות המהפכה של איראן ובקבוצות וארגוני טרור כמו חמאס, חיזבאללה והחות'ים.

הנשיא בראיון שלו התלונן על הסנקציות ואמר שהממשל שלו מתכנן להפחית את האינפלציה, שעומדת על יותר מ-40% מדי שנה, "נפתור את הבעיות שלנו עם השכנים והעולם". הוא לא פירט איך יעשה זאת.

פזשכיאן אישר שביקורו הראשון בחו"ל יהיה בעיראק השכנה ולאחר מכן הוא יטוס לניו יורק כדי להשתתף בישיבת העצרת הכללית של האו"ם ב-22-23 בספטמבר. הוא אמר בזמן שהיה בניו יורק הוא ייפגש עם גולים איראנים כדי להזמין אותם להשקיע באיראן. מתוך יותר מ-8 מיליון יוצאי איראן, כ-1.5 מיליון איראנים חיים בארצות הברית.

פזשכיאן, שנחשב לרפורמיסט, הושבע בחודש שעבר והפרלמנט אישר את ממשלתו מוקדם יותר באוגוסט. קודמו, אברהים ראיסי, היה מנהיג אכזרי ומקורב למנהיג העליון של איראן שהוביל את המדינה בהעשרת אורניום, הוא נהרג בהתרסקות מסוק במאי, יחד עם שבעה אנשים נוספים.

איראן מסעוד פזשכיאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}