י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
טרגדיה נוראה

גורם ישראלי: הרש, כרמל ועדן היו ברשימה שחמאס הסכים לה

גורם ישראלי שבקיא בפרטי המשא ומתן טען הבוקר, לאחר ההודעה על השבת גופותיהם של שישה חטופים ארצה: "שלושה מהם היו ברשימה שחמאס הסכים להשיב, ולמעשה אפשר היה לאשר ב-2 ביולי"

גורם ישראלי: הרש, כרמל ועדן היו ברשימה שחמאס הסכים לה
הכנסת למען החטופים צילום: נועם מושקוביץ/נתן ווייל, דוברות הכנסת

גורם ישראלי שבקיא בפרטי המשא ומתן התייחס הבוקר להשבת גופותיהם של ששת החטופים ארצה, וטען כי שלושה מהם היו ברשימת השמות שהסכים חמאס לשחרר במסגרת עסקת חטופים. 

הגורם אמר ל"ווינט": "שלושה מהם היו ברשימה שחמאס הסכים להשיב, ולמעשה אפשר היה לאשר ב-2 ביולי. על הרש הייתה הסכמה בגלל שהיה פצוע, גם על כרמל ועדן". נזכיר כי הבוקר הודיע צה"ל על חילוץ הגופות של הרש גולדברג-פולין, אורי דנינו, עדן ירושלמי, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי וכרמל גת. 

נזכיר כי ב-4 ביולי משרד ראש הממשלה הודיע בשם המוסד כי צוות המשא ומתן קיבל את התייחסות חמאס להצעה שהייתה על הפרק. גורמים במערכת הביטחון אמרו אז כי מדובר ב"הצעה הכי טובה שהייתה עד עכשיו". 

הבוקר נמסר מטעם מטה משפחות להחזרת החטופים: "בצער רב אנו שוב מודיעים על הירצחם של 6 חטופים וחטופות. 6 אנשים ונשים שנחטפו בחיים ושרדו את התופת בשבי ונרצחו בדם קר.  במשך 11 חודשים ממשלת ישראל בראשותו של נתניהו כשלה מלעשות את מה שמצופה מממשלה לעשות- להשיב את בניה ובנותיה הביתה". 

עוד נמסר: "עסקה להשבת החטופים מונחת על השולחן כבר למעלה מחודשיים. אלמלא הטירפודים, התירוצים והספינים, החטופים שהבוקר נודע לנו על מותם כנראה היו בחיים. נתניהו: די עם התירוצים. די עם הספינים. די להפקרה! הגיע הזמן להשיב את החטופים והחטופות שלנו הביתה - החיים לשיקום והחללים והנרצחים לקבורה בארצם".

עסקת חטופים הרש גולדברג-פולין מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}