י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
כך חולצו הגופות

הכוחות ברפיח היו ממש מעל המנהרה שבה הוחזקו החטופים שנרצחו

המנהרה ברפיח שבה אותרו ששת החטופים מרוחקת כקילומטר מהנקודה שבה אותר החטוף פרחאן אלקאדי בשבוע שעבר. מדובר באותו מרחב תת קרקעי גדול ורחב, אך פרחאן לא סייע בהגעה אל החטופים

הכוחות ברפיח היו ממש מעל המנהרה שבה הוחזקו החטופים שנרצחו
מנהרה בעזה צילום: דובר צה"ל

פרטים נוספים מתפרסמים על חילוצם של ששת החטופים שצה״ל ושב״כ איתרו והשיבו אמש ממנהרה תת קרקעית במרחב רפיח, החטופים כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ורס״ר אורי דנינו הי"ד. 

ששת החטופים נרצחו בידי מחבלי חמאס - זמן קצר לפני איתור גופותיהם. במכון לרפואה משפטית פועלים בשעות אלה לנתח את גופותיהם ולדעת במדויק את מועד הרצח שלהם בידי המחבלים. בצה״ל מדגישים כי לא התנהל קרב במקום, לא מדובר במבצע חילוץ שכשל ולא בוצע כל ירי של צה״ל בתוך המנהרה התת קרקעית. ההערכה בצה״ל: מחבלי חמאס רצחו אותם זמן קצר לפני שכוחותינו הגיעו למקום - ונמלטו מהמנהרה. 

דורון קדוש דיווח בגל"צ כי המנהרה ברפיח שבה אותרו ששת החטופים מרוחקת כקילומטר מהנקודה שבה אותר החטוף פרחאן אלקאדי בשבוע שעבר. מדובר באותו מרחב תת קרקעי גדול ורחב, אך פרחאן לא סייע בהגעה אל החטופים - והוא מספר שלא ידע על הימצאותם שם. 

צה״ל העריך בעבר שחטופים אלה מוחזקים במרחב רפיח (עוד לפני הפעולה של צה״ל באזור), אך לא החזיק בתקופה האחרונה במידע מודיעיני על מיקומם העדכני ולא ידע האם הם נשארו ברפיח או שחמאס העביר אותם למיקום אחר. 

במהלך הלילה צה״ל פעל לחלץ את שש הגופות מתוך המנהרה ברפיח. סביב השעה 4:00 לפנות בוקר, הושלם תהליך הזיהוי - והחלו להימסר ההודעות לבני המשפחות. 

בצה״ל אומרים כי הפעולה ברפיח במהלך החודשים האחרונים הייתה מדורגת מאוד, והכוחות התקדמו באיטיות רבה ממזרח למערב. לפי בכיר בצה״ל - ״אחת המטרות בקצב ההתקדמות האיטי הייתה כדי שחמאס יוכל להזיז את החטופים שהוחזקו במקום״. 

ששת החטופים נחטפו מאזור רעים ובארי אל מרכז הרצועה מול מחנה הפליטים אלבוריג׳. בשלב מסוים במהלך המלחמה החטופים הועברו דרומה לרפיח ושם הוחזקו במהלך כל החודשים, בזמן שצה״ל פועל במרחב. הכוחות שפעלו מעל הקרקע ברפיח היו ממש מעל המנהרה שבה הוחזקו באותה עת החטופים.

חמאס מלחמת חרבות ברזל רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}